L’Institut La Romànica amb La Marató

indice

La Marató, a part de ser un programa de televisió de TV3 que acaba de complir 25 anys, és actualment patrimoni de la ciutadania del nostre país.

Aquest curs, novament, conscients de la necessitat d’obtenció de recursos econòmics per a la recerca mèdica, l’Institut La Romànica hem tornat a col·laborar amb La Marató. I ho hem fet amb tres propostes diferents:

El dimecres 14 de desembre al matí, els grups de 3r d’ESO van gaudir de les xerrades que metges i alumnat del darrer curs de Medecina fan als centres educatius, amb l’objectiu de donar a conèixer les malalties per les quals La Marató està recaptant fons.

En aquesta ocasió, les xerrades les va fer l’Anna Carrillo Moreno, que va explicar al nostre alumnat, de forma dinàmica i participativa, què és un ictus, les seves tipologies (ictus isquèmic i ictus hemorràgic), com detectar-lo ràpidament, les recomanacions per la seva prevenció, els tractaments,  les conseqüències d’aquestes malalties, la necessitat d’investigar per poder trobar tractaments… i al final van veure dos vídeos amb casos reals de persones que han patit un ictus i lesions medul·lars i cerebrals traumàtiques.

xerrada-marato-2

També el dimecres 14, l’alumnat de l’Institut La Romànica que així ho va voler, va ballar la Flashmob de la cançó de La Marató a la Plaça de l’Ajuntament i es va emetre en directe pel programa “Divendres” de TV3. Prèviament, s’havia donat a conèixer l’enllaç al tutorial de la cançó per tal d’assajar a casa i s’havia fet un assaig a l’Institut, amb la gravació d’una “Mannequin challenge” de la Flashmob de La Marató inclosa.

L’objectiu va ser passar una estona en bona companyia, viure l’experiència de veure bategar la Plaça de l’Ajuntament de Barberà com si fos un sol cor i ballar per una bona causa.

flashmob-marato-14-12-16

I ara, gaudiu de la Flashmob al següent enllaç de TV3 a la Carta

La darrera activitat duta a terme ha estat iniciativa del propi alumnat del centre. Durant la setmana del 12 al 16 de desembre, l’alumnat de Batxillerat durant el segon pati del matí i Consergeria a la tarda, van vendre paperetes a 1 euro per al gran sorteig de quatre paneres.

L’objectiu ha estat recaptar fons i donar-los, íntegrament, a La Marató, ja que els productes que conformaven les quatre paneres van ser aportats, de forma voluntària, pel professorat i personal del nostre centre.

S’ha recaptat un total de 437 euros, que es destinaran a la Fundació de La Marató per a la investigació sobre l’ictus i les lesions medul·lars i cerebrals traumàtiques.

20161205_170728-reduida

El dilluns 19 de desembre va tenir lloc el gran sorteig de les quatre paneres i els quatre números afortunats van ser: 437, 257, 308 i 071. Van  guanyar les paneres dos alumnes, un professor i una professora del centre. De ben segur que els ajudaran a preparar uns suculents àpats durant aquestes vacances.

L’enhorabona!