II Jornada Tècnica INS La Romànica.

DSC_0309El passat dijous 14 d’abril va tenir lloc a l’institut La Romànica, de Barberà del Vallès, la segona Jornada Tècnica de Formació Professional de la família Química.

En aquesta jornada van participar unes quinze empreses que col·laboren amb el centre en diversos aspectes com ara la Formació Pràctica en Centres de Treball (FPCT) i la Formació Professional Dual (FP Dual). Aquest darrer projecte està en ple desenvolupament pel Departament d’Ensenyament i l’Institut La Romànica hi participa activament.

Al centre vam poder submergir-nos en la tasca que realitzen empreses del sector químic, farmacèutic i cosmètic com ara Novartis, Labiana Life Sciences, Leitat Tecnological Center, Kern Pharma, Hidrocolor, ALBA Synchrotron, Bel cosmètics, Farmahispania, Provital… entre d’altres que van amenitzar la tarda explicant la seva experiència professional i orientant l’alumnat cap a aquelles actituds que a nivell de Recursos Humans les empreses valoren a l’hora de contractar personal.

Aquesta jornada ha servit per enfortir els lligams entre la FP específica i el món empresarial del sector en el qual els alumnes s’introduiran per tal de completar la seva formació.

L’acte d’obertura d’aquesta segona Jornada Tècnica d’FP de l’Institut La Romànica va començar amb la intervenció de la Directora del Centre, Mercè Balaguer Sebrià, qui va donar pas al Sra. Carme Viñas (Coordinadora d’Ensenyaments Professionals a SSTT Vallès Occidental), la qual va subratllar la importància d’establir vincles entre la FP i les empreses, així com els beneficis que aporta  la nova modalitat de FP Dual tant pels estudiants com per les empreses.

DSC_0175A l’acte de Clausura vam tenir el plaer de comptar amb el Sr. Fabià Díaz Cortés (Primer Tinent Alcalde de Barberà del Vallès) i la Sra. Carme Vigués i Julià (Directora de SSTT Vallès Occidental), a més de la Directora del centre, Mercè Balaguer Sebrià, tots ells amb unes paraules properes i d’ànims per a l’alumnat assistent, tot agraint l’esforç del professorat del centre per la organització de la Jornada.

Des del Institut La Romànica volem agrair l’assistència, participació i interès dels nostres alumnes d’FP, els quals van demostrar un elevat interès en la realització d’aquest esdeveniment.

Finalment agrair tant a la direcció com al professorat del centre que es va implicar, d’una o d’altra manera, en poder portar a terme aquestes jornades i donar una empenta als alumnes d’estudis post-obligatoris de cicles formatius.