High School Oxford Integration

IMG-20170619-WA0010

Tot just acabant de passar les Proves d’Accés a la Universitat (PAU), l’alumnat de 2n de Batxillerat de l’Institut La Romànica va pujar a un avió per poder gaudir d’un viatge molt especial, dins el Programa d’Integració a la OXFORD HIGH SCHOOL, entre els dies 16 i 22 de juny de 2017.

high school oxford integration

Aquesta estada al Regne Unit ha tingut un triple vessant:

Primerament, ha estat un viatge d’estudis, on l’alumnat ha pogut fer una immersió, durant una setmana, en la vida pròpia de la la societat britànica: els nostre alumnat ha seguit un programa d’integració al sistema educatiu anglès, podent assistir durant quatre dies laborals a les classes de la OXFORD ACADEMY, en ocasions de mode presencial com a observadors i observadores (classes shadowing) o participant activament a les classes. Alhora, els nostres nois i noies, com a allotjament, han fet una estada en famílies, una autèntica immersió en els costums, els horaris, la gastronomia i la llengua anglesa.

oxford academy exterior

theatre mr rain

En segon lloc, ha estat un viatge cultural, ja que han pogut fer una mica de turisme cultural visitant el mateix divendres 16 el Blenheim Palace, un impressionant palau barroc, i Bourton on the Water, un poblet de postal.

bourton on the water

El dissabte van fer un tour per Londres, coincidint amb les celebracions en motiu de l’aniversari de la Reina al Buckingham Palace i van poder go shopping pels carrers més comercials. Diumenge van poder gaudir de la ciutat universitària d’Oxford, del “pedalo” per riu Thames o una bona migdiada al Christ Church Meadow. Durant la setmana, al matí anaven a classe a l’Oxford Academy i a la tarda podien fer turisme: dilluns van conèixer la Christ Church (on es va rodar en el seu interior el magnífic menjador de les pel·lícules de Harry Potter) i van poder fer un tour per Oxford amb un guia molt… interessant.

tour oxford

Dimarts van visitar l’Ashmolean Museum, que conté una de les col·leccions més importants del Regne Unit d’arqueologia i d’art. Dimecres, va ser un dia de passejar tranquil·lament pels carrers medievals d’Oxford, d’admirar l’arquitectura dels seus colleges, de descobrir secrets amagats per tota la ciutat pels seus grans escriptors, d’anar de compres, d’estirar-se als parcs a descansar o de navegar en vaixell pel Thames.

pel thimes

I en tercer lloc, ha estat el darrer viatge com alumnes de l’Institut La Romànica, ha estat un viatge lúdic, de comiat. Aquest esperit ha estat present durant tots els dies. Tot i haver hagut de complir uns rigorosos horaris per arribar a les cases de les famílies d’acollida, de ben segur que sempre els quedaran les entranyables estones passades al parc del barri on van fer l’estada.

parc