Ciutats Defensores dels DRETS HUMANS 2016

Juan MuñozAutor de les fotografies: Juan Muñoz

El dijous 16 d’octubre de 2016, l’alumnat de Batxillerat de l’Institut La Romànica i de l’Institut Can Planas va participar, novament, en una activitat conjunta dins del Projecte Ciutats Defensores dels Drets Humans.

Aquest projecte, que es duu a terme des de l’any 2013 a diversos municipis i en el qual hi participa activament l’Ajuntament de Barberà del Vallès, pretén que el nostre alumnat conegui i es consciencii de la constant vulneració dels Drets Humans que s’està patint arreu del planeta i de la necessitat de defensar-los.

L’activitat va consistir en una commovedora conferència per part d’una activista en defensa dels Drets Humans, l’Esperanza  Huayama, procedent de Perú. Ella va patir en la seva pròpia persona una esterilització forçosa, a l’igual que les més de 300.000 dones indígenes de les zones rurals de Perú, la majoria d’elles pobres i analfabetes, durant el govern d’Alberto Fujimori.

Juan Muñoz

L’Esperanza Huayama ens va explicar, amb senzillesa i una gran fortalesa, la seva dolorosa experiència i com la lluita contra el programa d’esterilització forçosa de les dones indígenes de Perú, la lluita contra la vulneració dels drets reproductius de les dones i la defensa dels Drets Humans, s’han convertit en la seva raó de viure.

Posteriorment, l’alumnat de Batxillerat va poder fer preguntes directament a l’Esperanza i, sobretot, donar-li suport en la lluita per donar a conèixer una veritat fins avui dia amagada.

Juan Muñoz

L’alumnat va poder aprendre de l’Esperanza que, malgrat ser una dona analfabeta, és una dona sàvia, forta i lluitadora, i els va donar una autèntica LLIÇÓ DE VIDA.

Gràcies Esperanza!