Maite Carranza visita l’alumnat de 1r cicle de l’INS La Roca

Maite Carranza és una important escriptora catalana, amb obres traduïdes a múltiples llengües, amb el reconeixement de premis tan importants com el Premio Nacional de Literatura Infantil y Juvenil, que escriu llibres que desperten gran interès en l’alumnat i alhora tenen una notable qualitat literària i lingüística.

Quan divendres 3 de març, Maite Carranza, l’autora Calla, Càndida, calla, la novel·la que ha llegit l’alumnat de primer cicle d’ESO de l’INS La Roca el segon trimestre, va aparèixer a la sala d’actes, va rebre una calorosa ovació que mostrava per ella mateixa el gust per la lectura que havien experimentat tots els que s’havien passejat per les pàgines de la seva novel·la.

maite-2

La trobada amb l’escriptora després d’una lectura plaent va reflectir una connexió total, que va comptar amb la gran simpatia de l’autora, que va captivar els estudiants de 1r i 2n d’ESO amb un munt d’anècdotes relacionades amb els personatges i l’entorn de la novel·la, i també amb la participació dels alumnes, que no paraven de preguntar múltiples curiositats que els havia inspirat la lectura de la novel·la.

Com a colofó no podia faltar-hi la signatura de llibres, que va satisfer tots els que van esperar el torn per veure estampada al seu llibre la signatura d’una destacada escriptora: MAITE CARRANZA. maite-4

Algunes de les frases dels nostres alumnes sobre la lectura són aquestes:

“M’ha encantat. Ni he jugat a la Play per llegir-lo”                                     “He aparcat el mòbil durant un temps”                                                 “M’has animat amb el meu somni: ser escriptora”

“Me’l llegiria mil cops més”                                      “El recomano a tothom”maite-3

Com a agraïment, l’institut li va fer un obsequi en què l’alumnat li va escriure unes dedicatòries sobre la seva obra i el que la lectura del llibre “Calla, Càndida, call!” els havia suposat.

maite5