Projecte pedagògic “Mirada de l’alumnat en el dia a dia a l’aula”

Un grup d’alumnes de 1r i 3r d’ESO ha col·laborat, i aquest ja és el segon curs, en el Projecte pedagògic: MIRADA DE L’ALUMNE.

mirades 2

Alumnat col·laborador de 1r d’ESO

mirades

Alumnat col·laborador de 3r d’ESO

Aquest projecte neix del Seminari de Coordinadors Pedagògics de Secundària del Pla de Formació de zona del CRP del Vallès Oriental I, amb el suport i assessorament del Grup de Recerca educativa de la Facultat d’Educació, Traducció i Ciències Humanes de la Universitat, proposta que neix del Seminari de Coordinadors Pedagògics de Secundària dins del Pla de Formació de Zona del CRP del Vallès Oriental I, amb el suport i l’assessorament del Grup de Recerca Educativa de la Facultat d’Educació, Traducció i Ciències Humanes de la Universitat.

Mirada de l’alumne pretén fer, a partir de la mirada i sentir de l’alumne, una anàlisi inicial sobre les pràctiques didàctiques, les condicions d’aprenentatge i l’organització de les aules de l’ensenyament secundari obligatori (ESO) que faciliti el punt de partida de la reflexió educativa i la construcció de propostes en els centres,alhora que permeti el treball en la xarxa intercentres.
Els objectius que es proposen són els següents:
• Descriure la realitat habitual de les aules dels nostres centres
• Obtenir una fotografia, el més objectiva possible, del treball a les aules tal i com ho percep l’alumnat –a partir de la seva mirada i sentir-
• Dotar d’informació els equips directius dels centres per poder establir plans de millora de la tasca educativa dels centres
• Establir un debat en els centres i en la zona educativa que esdevingui una pràctica reflexiva encarada a la revisió i millora dels nostres centre

Es tracta d’una recollida aleatòria d’informació que no altera el desenvolupament normal de les activitats de l’aula i per a la qual es necessita la col·laboració puntual de dos alumnes per aula en els cursos de 1r i 3r d’ESO. De forma aleatòria els alumnes col·laboradors recullen les activitats que es duen a terme en uns moments determinats a l’aula, l’organització d’aquestes i el clima de treball que s’hi viu en el moment. Això suposa que l’alumnat col·laborador disposen de permís per tenir algun dispositiu amb accés a la xarxa i poder respondre el formulari dissenyat per a la recollida de dades. Aquesta tasca els ocupa, poc més, d’un minut de temps.d

Ara, amb aquestes dades recollides, toca fer una anàlisi i reflexió  i, si s’escau, propostes de millora.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>