Projecte Fàbrica Oberta

Aquest any els alumnes de 3r d’ESO han participat en el projecte Fàbrica Oberta (prova pilot), un projecte de col·laboració entre la Cambra de Comerç, els Empresaris, el Departament d’Ensenyament, els directors, els professors implicats i els Serveis Territorials.

Aquest projecte té per objectius, per una banda, apropar les indústries als centres educatius col·laborant a trencar alguns dels tòpics (com és treballar en una fàbrica) i, per l’altra, fomentar vocacions professionals entre els joves reivindicant el valor de les professions industrials.

Ha estat un projecte multidisciplinar en el qual han intervingut el departament de tecnologia, el de socials i el de llengües. Durant el projecte, els alumnes han realitzat una feina de cerca dels diferents polígons industrials que hi ha en l’entorn, quines empreses hi ha en aquests polígons, quins productes hi fabriquen i a qui van destinats. Posteriorment, han fet un estudi sobre una empresa concreta, en el nostre cas, l’empresa Lleal, la qual ha col·laborat amb l’institut. Sobre aquesta empresa han volgut saber:

• Quines màquines té.
  • Què s’hi fabrica (màquines per a diferents processos)
  • Quins són els seus departaments (què s’hi fa en cada un d’ells)
  • Quins estudis són necessaris per treballar en els diferents departaments.
  • Com hauria de ser un currículum vitae i la carta de presentació per tal de presentar-se a una feina d’algun dels departaments d’aquesta empresa.

Finalment s’ha fet una sortida per visitar l’empresa i veure’n el seu funcionament: