FRANÇAIS DELF-SCOLAIRE (Diplôme en Langue Française)

Ja ha arribat la data de l’examen. Els dies 26 i 27 d’abril, 34 alumnes del nostre institut van realitzar a l’Institut Antoni Cumella de Granollers els exàmens escrits del DELF (per obtenir el Diploma Oficial de Certificació del nivell de coneixements i competències en Llengua Francesa).

delf4 delf8 delf7

delf5

Els diplomes són atorgats pel Ministeri d’Educació Nacional de França. El DELF-SCOLAIRE s’emmarca en l’acord existent entre el Servei de Cooperació i d’Acció Cultural de l’Ambaixada de França i el Departament d’Ensenyament de Catalunya.

Es presenten 22 alumnes al nivell A2, 6 al nivell B1 i 6 al nivell B2. Són alumnes de 4t ESO, 1r Batxillerat i 2n de Batxillerat.

delf1 delf2 delf3

Cada diploma correspon a un dels quatre primers nivells del Marc Europeu Comú de Referència per a les Llengües:

• Le DELF A-2 valide la compétence langagière d’un utilisateur élémentaire. On est capable de réaliser des tâches simples de la vie quotidienne, ainsi qu’utiliser des formules de politesse et d’échange les plus courantes.
  • Le DELF B-1: l’utilisateur devient indépendant. On est capable de poursuivre une intéraction (comprendre et poursuivre une discussion, donner son avis et son opinion). On est capable de se débrouiller dans des situations imprévues de la vie quotidienne.
  • Le DELF B-2: l’utilisateur a acquis un degré d’indépendance qui lui permet d’argumenter pour défendre son opinion, développer son point de vue et négocier. On fait preuve d’aisance dans le discours social et on devient capable de corriger soi-même ses erreurs.

El proper 18 de maig, es durà a terme la prova d’expressió oral individual. Com que som un grup nombrós, aquesta prova es podrà realitzar en el nostre centre.

Afegim les fotografies dels diferents grups d’alumnes per classes, no per nivells (atès que hi ha alumnes de 4t que es presenten al B-1 i alumnes de 1rBtx que es presenten a l’A-2).

També, les fotografies dels pòsters que han fet els alumnes de francès de 2n ESO de l’institut, per tal de publicitar les proves.

Neus Vidal

(Professora de Francès)