Mobilitat

fundacioBarcelonaEU flag-Erasmus+ensenyament_h3FundacioBCN_xarxaFP

PROJECTE DE MOBILITAT INSTITUT LA GUINEUETA

Un dels objectius de l’Institut de la Guineueta és la internacionalització de la FP i la seva projecció a Europa. Per això, es promouen vàries accions de mobilitat europea adreçada a alumnat i professorat del centre dins el marc dels projectes Erasmus+

L’Institut de la Guineueta té una llarga trajectòria en el camp de la mobilitat internacional. Des del curs 2008 – 2009 es promou la mobilitat d’alumnes de les famílies professionals d’informàtica, sanitat i vehicles a altres regions d’Europa per completar la seva formació pràctica.

L’institut té una coordinació de mobilitat i un equip de professorat implicat en la mobilitat de l’alumnat i participa plenament en la xarxa de mobilitat del Departament d’Ensenyament, i en la xarxa FP de mobilitat de la Fundació de Barcelona, per altra banda també s’obtenen fons directament del SEPIE (Servicio Español para la Internacionalización de la Educación) a través dels programa Erasmus+.

Mobilitats per famílies professionals:

Informàtica:

Durant els cursos 2008/09, 09/10 i 10/11 es van moure un total de 8 alumnes de CFGM de la família d’informàtica a vàries empreses alemanyes, concretament a la ciutat de Berlín.

Per realitzar la mobilitat amb alemanya sempre hem tingut un soci intermediari: un centre educatiu d’ensenyament professional especialitzat en informàtica (OSZIMT – —Oberstufenzentrum Informations und Medizintechnik Berlin) situat al sud de de la ciutat. Aquest centre és molt gran i té un departament especialitzat en la mobilitat europea, fa anys que col·laborem recíprocament amb ells, des de l’institut de la Guineueta enviem alumnes a Berlín i rebem una mitjana de 6 alumnes l’any procedent del seu institut, se’ls busca una empresa per realitzar les FCT a Barcelona i se’ls realitza el seguiment i avaluació conjuntament amb la persona responsable alemanya.

Transport i manteniment de vehicles:

Des del curs 2009/10 es mouen alumnes de la família de transport i manteniment de vehicles, incloent alumnes dels diferents cicles formatius de grau mitjà (electromecànica de vehicles automòbils i carrosseria) i de grau superior (automoció). En els darrers anys han pogut realitzar la mobilitat un total de 22 alumnes de GM i 8 alumnes de GS.
El projecte de mobilitat de la família de vehicles es centra en la regió de Nîmes (França), on tenim vàries empreses del sector que ofereixen formació pràctica als nostres alumnes. Com a soci intermediari disposem del centre educatiu Lycée des Métiers Jules Raimu que ens facilita les empreses i fa un seguiment de l’alumnat a França. La relació amb l’institut és molt bona, havent realitzat lligams de col·laboració intensos en els darrers anys.
La mobilitat amb Nîmes també és recíproca, cada dos anys rebem 12
alumnes de la família de vehicles del Lycée des Métiers Jules Raimu perquè facin pràctiques a Barcelona.

Sanitat:

El curs 2011/12 es va iniciar el projecte de mobilitat d’alumnes del CFGM de Tècnic en Emergències Sanitàries que segueix vigent actualment, obtenen la beca uns 6 alumnes per any, essent un total de 21 alumnes en els darrers anys. Els alumnes de TES realitzen les seves pràctiques a l’estranger durant un període de sis setmanes a dues empreses de transport programat de la ciutat de Berlín (Alemanya). El nostre soci col·laborador intermediari és l’institut OSZIMT.

El curs 2015-16 es realitzaran 9 mobilitats a les empreses A.B.S Ambulance Berlin Süd i WDV Krankentransport.

Per altra banda, el curs 2015-16 s’ha realitzat una mobilitat de 2 mesos a Florència, en una empresa de transport sanitari programat. La beca ha estat per un alumne TES recent graduat, que va finalitzar els seus estudis el curs 2014-15.

El curs 2015-16 s’ha iniciat un nou projecte de mobilitat d’alumnes del CFGM de Farmàcia i Parafarmàcia a la ciutat de Bristol (UK). Es realitzarà la mobilitat de 3 alumnes durant un període d’un mes perquè acabin la seva formació de FCT a l’estranger i pugui aprofundir els coneixements en una llengua estrangera.

Seguiment i avaluació de l’alumnat

Les estades de mobilitat a Europa comporten la realització d’un seguiment i avaluació de les pràctiques que realitza l’alumnat. L’Institut de la Guineueta té un professor responsable de cada projecte que fa un seguiment detallat de la mobilitat, incloent una visita inicial a l’empresa per presentar a l’alumnat, un seguiment a distància mitjançant eines informàtiques i una avaluació intermitja i final mitjançant el programa qBID. A més a més es realitza una visita final a l’empresa per realitzar l’avaluació final de l’alumnat, discutir propostes de millora i concretar col·laboracions futures.

Professorat:

Al llarg dels anys el professorat i equip directiu de l’Institut han participat a varis projectes de mobilitat Europea dins el marc de projectes Erasmus +.
El curs 2015-16 es realitzaran vàries mobilitats de professorat: estada d’un membre de l’equip directiu a Finlàndia (promoguda per la Fundació Barcelona), estada d’observació de projectes FP Dual a Alemanya i estada de formació en didàctica AICLE a Irlanda (promogudes pel Departament d’Ensenyament).

L’experiència de la mobilitat és molt satisfactòria, essent un enriquiment pel centre i permetent la seva internacionalització.

PROJECTES CURS 2015-2016

ALUMNAT

Número de beques

Cicle Formatiu