Actiu d’Idiomes

PROJECTES D’INNOVACIÓ EDUCATIVA

PROJECTES PER L’APRENENTATGE ACTIU D’IDIOMES

PROJECTE COMENIUS

EL DEPARTAMENT D’ENSENYAMENT HA OTORGAT L’AJUT PER A L’APRENENTATGE ACTIU DELS IDIOMES AL NOSTRE INSTITUT AMB ELS SEGÜENTS PROJECTES

Curs 2011-2012: SHOW ME AROUND LA BISBAL,Projecte amb el qual 20 alumnes de Batxillerat van anar a Oxford durant 15 dies,per promocionar la nostra ciutat als joves visitants  estrangers.

Coordinat per les professores Margarita Pagés i Marina Puig

Per saber-ne més

El  projecte consisteix en la creació d’un DVD promocional de la nostra ciutat, encarat als visitants joves.

El vídeo presenta a un adolescent que visita La Bisbal per primera vegada. Per conèixer la ciutat, s’adreça a l’Oficina de Turisme, on coneix a nois i noies com ell  que el van informant i guiant pels racons més emblemàtics de la ciutat i l’introdueixen a la vida cultural i social del municipi.

L’objectiu final és divulgar aquesta informació turística més enllà de les nostres fronteres, convertint-se en ambaixadors de la nostra ciutat. L’estada a Oxford permetrà situar-nos en un context real i entrar en contacte amb gent de la seva edat, afavorir l’aprenentatge actiu de l’anglès i a la vegada, obrir un mercat potencial de visitants reals o virtuals.

La continuïtat d’aquest projecte a l’estranger pretén:

1. Recollir informació en format paper per tenir més idees de com enfocar la promoció turística per als joves.
  1. Establir contacte amb diferents oficines de turisme per divulgar el vídeo i fer conèixer la realitat de la nostra ciutat.
  1. Contactar amb nois i noies per detectar quins són el seus interessos com a joves viatgers i  esbrinar què volen descobrir quan visiten una ciutat.
  1. Aprofitar aquests contactes per fer ús de les noves tecnologies i convidar-los a unir-se al nostre grup del Facebook.

Curs 2012-2013. THE SHOW MUST GO ON, projecte amb el qual 20 alumnes de Batxillerat van fer una estada  de 15 dies, per treballar la figura de William Shakespeare i el naixement del teatre modern.

Coordinat per les professores Rosa Angulo i Marina Puig

Per saber-ne més

PRESENTACIÓ

La concessió al nostre institut de la beca per l’aprenentatge actiu d’idiomes, gràcies a la valoració que el Departament d’Educació va fer del nostre projecte sobre la figura de W. Shakespeare, el naixement del teatre modern i l’activitat teatral del Londres actual, va ser acollida amb ran entusiasme per part de tots els alumnes del centre.

L’elaboració d’un reportatge audiovisual sobre un tema tan popular (tothom ha sentit a parlar de Shakespeare i de l’activitat teatral al Londres actual) i alhora tan desconegut en el nostre context cultural (ben poques persones sabrien situar i valorar correctament la figura i l’obra del dramaturg) resultava interessant. Fer-ho en anglès era, a més, un repte engrescador.

La realització del projecte tindria dues parts ben definides: la preparació del contingut del reportatge (que s’hauria de fer durant el mes de setembre i en horari extraescolar) i la filmació in situ durant la nostra estada a Oxford entre els dies 29 de setembre i 13 d’octubre.

Tot seguit un presentem les diferents parts del reportatge The show must go on i els alumnes encarregats de portar-les a la pràctica :

a. Introducction. (Joan Seguí, Arnau Llobet)

b. Shakespeare, a playwright of the Elizabethan Era. (Júlia Carré, Júlia Montia, Maria Segura, Paula Figueras)

c. Shakespeare’s early life. (Lídia Porcel, Emma Alsina, Paula Bonada, Jòrdia Pintiado, Paula Matés, Carla Subirana)

d. Shakespeare in London. (Ariadna Martínez, Imma Fàbrega, Elena Figueras, Aleix casademont, Ericdánea Rodríguez)

e. Shakespeare returns to Stratford-upon-Avon. (Mireia Gumbert)

f. The Shakespeare enigma. (Magí Bou, Roger PI)

g. Shakespeare: Staging the world. (Arnau Llobet, Joan Seguí)

h. London theatre nowadays. (Arnau Llobet, Joan Seguí)

El reportatge realitzat és la millor explicació que podem oferir per aquesta part del projecte.

Oxford from webieslabisbal on Vimeo.

VALORACIÓ FINAL

L’estada a l’estranger en relació amb la realització del projecte The show must goon ha estat una experiència molt positiva a diferents nivells.

Des del punt de vista acadèmic, el projecte ens ha posat en contacte amb uns continguts històrics, culturals i lingüístics que, en no figurar en el currículum de batxillerat, no hauríem tractat mai.

Des del punt de vista de la llengua anglesa, l’estada ens ha donat l’oportunitat de millorar diverses capacitats comunicatives. D’una banda, la realització del reportatge ens ha fet treballar la llengua anglesa en un context acadèmic i especialment en un registre oral formal. De l’altra, les classes a l’acadèmia i l’estada en famílies ens ha permès posar a la pràctica la llengua anglesa en tot un ventall de situacions comunicatives impensable en el nostre dia a dia bisbalenc.

I, des del punt de vista personal, la realització del reportatge com a treball de grup i el contacte directe amb un context cultural nou ens han donat una oportunitat única per créixer.

No podríem donar per acabada aquesta memòria sense un agraïment sincer a totes aquelles persones i institucions que han fet possible la realització del projecte The show must go on.