III Triatló Interdisciplinar

270 alumnes participants, 230 alumnes organitzadors, 550 entrepans, més de 300 litres d’aigua, 54 premis, 4 salvavides, 1 kaiak, 1 ambulància, 16 professors, 9 instituts implicats (INS Josep Tapiró de Reus, Aula 15 de Salou, INS Vidal i Barraquer i INS Tarragona de Tarragona, INS Martí l’Humà de Montblanc, INS Collblanc de La Canonja, INS Berenguer d’Entença d’Hospitalet de l’Infant i INS Ramon Berenguer IV de Cambrils) 9 patrocinadors, AMPES, 4 Ajuntaments, 3 cossos de policies de reforç… son algunes de les dades que poden resumir la III edició del Triatló Interdisciplinar a Catalunya, que es va celebrar el passat dimecres 19 d’Octubre a la Platja Llarga de Salou.

Aquest esdeveniment, que creix de forma exponencial any rere any, s’ha consolidat ja per formar part del currículum dels centres implicats. Tot un èxit a nivell tant organitzatiu com participatiu. Tant l’alumnat com el professorat implicat així com el personal de l’Ajuntament de Salou, valoren molt positivament l’esdeveniment, que vol treballar els diferents valors mitjançant l’esport (Triatló) i el treball en equip.

L’alumnat i professors de l’INS Josep Tapiró de Reus vam començar la jornada de ben matí: en bicicleta i amb més de 13 km per davant i escoltats en tot moment per diferents cossos de Policia. Finalment vam arribar a la Platja LLarga de Salou per tal de participar en el Triatló. Un cop feta l’activitat, i recuperar forces, vam retornar al centre acompanyats en tot moment per un cotxe escombra per tal de prevenir possibles imprevistos.

TOT UN ÈXIT DE SUPERACIÓ PER TOT L’ALUMNAT DEL NOSTRE CENTRE. ENHORABONA CAMPIONS!!!!!

L’activitat va consistir en la realització d’una activitat multiesportiva com és el Triatló, on els alumnes havien de superar 300 metres de natació en aigües obertes, continuar amb 5 voltes a un circuit de BTT força tècnic fins completar els 10 kilòmetres d’aquest sector i, finalment, acabar amb una cursa a peu per la platja de 1,5 km. Tot un repte per l’alumnat participant, on tothom va poder gaudir i viure en primera persona la sensació de completar un triatló i rebre una bossa obsequi del corredor com un autèntic FINISHER.

Degut a la gran participació d’alumnat i centres, es va haver de fer diverses sortides al llarg del matí, la qual cosa no va suposar un impediment per a que l’alumnat no participant pugues animar als seus companys mentre aquests participaven en els diferents sectors. Alhora que els mateixos companys que organitzaven animaven també als seus companys i alumnes participants. Un bon treball de grup, de companyerisme i d’aprenentatge mutu.

Agrair la presència del Sr. Joan Plana, representant Territorial de l’Esport a Tarragona així com els diferents tècnics i personal de l’Ajuntament de Salou.