Celebrem la Codeweek

codeweekDel 15 al 23 d’octubre s’ha celebrat la 4a edició de la setmana de la programació Codeweek, promocionada per la Unió Europea, que pretén apropar la programació i l’alfabetització digital a tothom d’una manera atractiva. L’objectiu és promoure l’aprenentatge de la programació com a activitat que afavoreix la resolució de problemes, la creativitat i el pensament estructurat.

Per aquest motiu des del nostre institut s’han realitzat una sèrie d’activitats (creació de murals, tallers, masterclass…) relacionades amb la programació i la robòtica educativa:

• Alumnes de 2nd’ESO han elaborat un Photocall a l’entrada del centre explicant com organitzar les nostres idees a través dels diagrames de flux:

banner_photocall

photocall1 photocall2
  • Tallers de robòtica adreçats als nens i nenes de sisè de primària del nostre entorn. Aquest taller ha estat impartit pels alumnes de 2n d’ESO del nostre institut amb la supervisió de professors. Hi han participat uns 90 nens de sisè de primària de les escoles CEIP Sant Bernat Calbó i CEIP Marià Fortuny. Durant el taller els nens han treballat el concepte de “robot” i han intentat assolir amb èxit un repte robòtic:

• Amb alumnes de la matèria d’Informàtica de 4 ESO hem elaborat una App per Android dins el projecte Mschools.
tallerinfo1 tallerinfo2
tallerinfo3 tallerinfo4
  • Taller d’introducció a la Realitat Aumentada, adreçat als alumnes de la matèria d’Informàtica de 1r de BAT, on els alumnes de 1r de BAT creen una capa de realitat augmentada amb els seus dispositius mòbils.

Trobareu més informació a Celebrem la Codeweek al Tapiro!