Orientació ESO

3r d’ESO

Al 3r trimestre de 3r d’ESO l’alumnat ha de triar 3 matèries optatives que cursarà a 4t d’ESO. Són matèries lligades a les diferents sortides que hi ha un cop s’acaba l’ESO: batxillerat (ciències i tecnologia, humanitats i ciències socials, arts), cicles formatius, PFI i món laboral. Per aquesta raó a tutories es desenvolupa un pla d’orientació perquè l’alumnat conegui les opcions que podrà triar un cop acabi l’ESO i l’organització de les matèries de 4t al nostre centre. També es fa una reunió amb les famílies de 3r per informar-les de l’organització d’aquestes matèries al nostre centre.

4t d’ESO

L’orientació és un apartat fonamental del PAT de 4t d’ESO. A part del treball que es desenvoluparà a les sessions de tutoria durant el 2n i 3r trimestre, l’alumnat participarà en el Projecte de Vida Professional organitzat  per Porta22- Barcelona Activa. També hi ha una reunió per a les famílies de 4t per informar de l’organització del batxillerat del nostre centre i de les altres opcions de formació postobligatòries.

Recull de recursos d’orientació per a l’alumnat de 2n cicle d’ESO:

Orientació general

orientacio1Estudiar a Catalunya és una web bàsica en el procés d’orientació i en la tria d’estudis i de centres educatius.
S’explica el sistema educatiu, els diferents itineraris, entorns professionals, estudis i  s’informa sobre el món laboral.
A l’apartat Orientació hi ha un qüestionari  d’autoconeixement amb un suport específic per a l’alumnat, el professorat i les famílies.

jovecat

A Jove.cat / Educació i formació / Què pots fer quans acabis l’ESO? hi ha informació de diverses pàgines institucionals.

informat

A la web de l’Ajuntament Informa’t hi ha diferents apartats útils per a l’orientació sobre els estudis postobligatoris.

soc

El Servei d’orientació Professional del SOC (Servei d’Ocupació de Catalunya) és útil per conèixer  ocupacions adequades a les característiques personals i professionals de cada individu.

saloensenyamentÉs molt recomanable que l’alumnat de 2n cicle d’ESO visiti el Saló de l’Ensenyament amb la seva família. A més de l’àrea d’informació sobre tot tipus d’estudis que es poden realitzar amb o sense el graduat d’ESO, hi ha una àrea d’orientació on persones expertes en orientació assessoren l’alumnat i les seves famílies. També hi ha una àrea de consulta amb ordinadors.