Lliurament del mòduls de Síntesi d’ASIX

Entre dimecres i dijous pasat els alumnes del cicle de Grau Superior d’ASIX (Administració de Sistemes Informàtics en Xarxa) van presentar els seus treballs del mòdul de sintesi. Entre ells, tots molt interessants, estan els segúents:  (Segueix llegint)

Myfirewall

Un projecte centrat en la seguretat de les xarxes de les empreses. Un tema prou important i que causa alarma social cada cop que es roba informació personal en empreses no suficientment protegides. El projecte crea un entorn web en el qual gestionar la seguretat de la xarxa en qualselvol empresa.

fideuafideua2

Control d’accés biomètric amb Arduino

Arduino és un petit microcontrol·lador amb el qual es poden dur a terme projectes molt interessants, com el que han presentat dos alumnes d’ASIX, en el qual amb l’ajuda d’un sensor d’emprentes dactilars, Ubuntu i Arduino han implementat un control d’accés. El seu gran avantatge és el baix preu i l’alta seguretat (la probabilitat d’un fals positiu és molt petita).

emprentes02 emprentes01

Creació d’una distribució GNU/Linux

Moltes vegades ens queixem de la poca optimització en programes i videojocs que fan que necessitem cada cop màquines més potents per a acabar fent el mateix. L’objectiu del projecte d’aquests alumnes és atacar l’optimització des de la base: El sistema operatiu. Partint del seu codi font i compilant per a una màquina concreta i optimitzant el màxim han aconseguit millorat molt el rendiment d’aquest ordinador.

cacti

fibonacci

The Remote Unit Monitoring Program. (trump.py)

El darrer projecte que us mostrem és un sistema de monitoratge IT , que permet monitoritzar ordinadors i altres dispositius d’una organització de forma remota, programant alarmes en certes situacions (el disc dur s’emplena, la memòria és insuficient en els equips , etc).

monitor