Viatge a la Provença

Sortida en què han participat els alumnes de francès de 1r, 2n d’ESO i Batxillerat que cursen francès, així com els alumnes d’Història de l’Art i de Llatí.

19 DE MARÇ: Vilanova i la Geltrú – Avignon – Orange

Vam sortir  de Vilanova i la Geltrú a primera hora del matí (6 h.) en direcció a la Jonquera i vam continuar per França fins arribar a la zona d’Avignon, on ens aturàrem per fer una visita al Pont du Garde, un excepcional pont i aqüeducte d’època romana construït al segle I a.C. Té unes dimensions excepcionals de 49 metres d’alçada que el van fer el pont aqüeducte més alt d’aquella època. Després de la visita vam continuar cap a Orange, on ens allotjàrem i vam sopar en un restaurant prop de  l’ hotel.

20 DE MARÇ: Orange – Nimes

Vam esmorzar i vam fer una visita guiada per aquesta ciutat provençal i també colònia romana. Aquí vam veure el teatre romà que millor es conserva en l’actualitat a Europa, patrimoni de la UNESCO i que manté el mur de l’escenari  intacte (frons scaenae); l’arc de triomf i altres mostres de l’empremta romana a la ciutat. Després de la visita vam dinar i ens desplaçàrem fins a Nimes, coneguda com la Roma Francesa, on vam començar visitant l’amfiteatre. A continuació vam allotjar-nos a la mateixa ciutat i vam anar a sopar a un cèntric restaurant.

21 DE MARÇ: Nimes – Vilanova i la Geltrú

Vam esmorzar i després vam visitar la Maison Carré, possiblement el millor temple conservat possiblement del món romà (segle I a.C.), la Tour Magna,  el castellum aquae (dipòsit d’aigua que la distribuïa a les fonts, cases i altres espais), i  una porta d’entrada a la ciutat. Vam poder també veure la Catedral i altres esglésies. Abans de dinar vam tenir temps per fer algunes compres i després de dinar a Nimes ,vam retornar  cap a Vilanova i la Geltrú, arribant sobre les 22 h.

Hem de destacar l’excel·lent comportament de l’alumnat i la bona connexió entre alumnes grans (que van explicar en francès les característiques dels edificis que anàvem visitant) i els més petits, que escoltaven amb atenció tot allò que deien els més veterans.

Professorat acompanyant: Remei Rodríguez, Victoria Sanz, Àlex del Amo i Javier Ayllón.