Camiescola

El Camlogo_camiescolaí a escoles i instituts

Què és el Camí?

El Camí és una ruta de senderisme cultural en procés de senyalització. El seu traç es fa de forma participativa i recorre totes les comarques i illes de parla catalana, prenent una forma de 8 irregular. L’objectiu final és el d’enllaçar diferents pobles a través de la cultura, la història, el paisatge i l’esperit de la nostra terra.

Què és el Camiescola?

La Camiescola és el nou projecte d’El Camí dirigit a nois i noies a partir de 12 anys que es proposa formar a escoles i instituts de secundària perquè esdevinguin vetlladors del seu poble o ciutat. A través d’El Camí infants i joves experimenten valors com el treball en equip, la responsabilitat, el servei a la societat i l’estima de l’entorn, entre d’altres.

Qui fa el Camí? Els vetlladors i vetlladores del Camí

Els vetlladors/es són el conjunt d’entitats, centres educatius, veïns i institucions de cada municipi, que defineixen, senyalitzen i repassen un o dos cops a l’any una etapa del Camí. S’encarreguen a més, dels continguts de la guia (Camipèdia) i dels punts d’interès que inclou aquella etapa que vetllen.

Què fa l’Institut Joan Brudieu?

L’Institut Joan Brudieu, a través de l’alumnat de la Unitat de Suport a l’Educació Especial, de l’Aula Oberta i de l’Aula d’Acollida, forma part d’aquest projecte, tot esdevenint vetlladors de l’etapa La Seu d’Urgell – Alàs corresponent al tram Capcir – Andorra – Alt Urgell.

cami_mapacami_mapa_laseucami_perfil_tram