Vídeo íntegre de la conferència “Els animals planta”

El passat dimecres 16 de novembre a les 12h. a la Sala d’actes de l’Institut s’impartí la conferència del Dia de la Ciència a les escoles, emmarcada en la celebració de la 21a Setmana de la Ciència, que portava per títol «Els animals planta», a càrrec de Josep Maria Gili i Sardà, doctor en Ciències Biològiques per la Universitat Autònoma de Barcelona. Hem penjat el vídeo de la conferència, així com les fotos.

Josep-Maria Gili és professor d’Investigació del Consell Superior d’Investigacions Científiques. Treballa en l’actualitat en l’Institut de Ciències del Mar de Barcelona on ha creat el Grup d’Ecologia del Bentos Marí. Des de fa 35 anys ha treballat en diferents camps de l’ecologia marina entre els quals es destaquen: l’estudi integrat d’ecosistemes litorals, l’estructura i dinàmica de comunitats bentòniques, ecologia del zooplàncton, ecologia tròfica d’invertebrats marins i biodiversitat i taxonomia de cnidaris. Ha dirigit més de 30 projectes d’investigació nacionals i internacionals, 15 Tesi Doctorals i ha publicat uns 200 treballs d’investigació en revistes científiques a més d’editar i escriure 14 llibres i escriure més de 50 treballs de divulgació. Ha centrat part del seu treball en la formació de joves estudiants tant com Prof. d’Ecologia de la Universitat de Barcelona, com impartint cursos de postgrau, conferències, organitzant congressos internacionals, fires i exposicions, tallers i estades de formació d’estudiantes i doctors. En l’actualitat desenvolupa projectes de recerca en el Mediterrani, Antàrtida, Pacífic sud i Atlàntic nord. Paral·lelament a la tasca científica està desenvolupant projectes de divulgació científica i de formació adreçat a millorar el coneixement del mar i oceans entre la ciutadania en general com en les escoles de primària i secundària en particular. Per dur a terme aquests projectes s’han organitzat i efectuat jornades, cursos, exposicions, planes web, publicacions a més de participar en comitès com el del nou Museu de Ciències Naturals de Catalunya i la Comissió de Ciències de la Ciutat de Barcelona. Ha rebut el premi Medi Ambient 2010 de l’Institut d’Estudis Catalans.