Setmana de l’FP

L’Institut Joan Brudieu ha organitzat al llarg d’aquesta setmana, del 3 al 6 d’abril, la seva primera Jornada de Formació Professional. Al llarg de quatre dies, el centre ha ofert als alumnes diversos tallers i xerrades sobre les diferents opcions relacionades amb els cicles formatius i les seves sortides laborals.

La proposta formativa va començar dilluns 3 d’abril amb una taula d’agents laborals, seguida d’una conferència de Carmen Pérez, experta en recursos humans, sobre com buscar feina i els processos de selecció de personals. També es va fer un taller de neteja d’ordinadors personals i xerrades sobre comerç internacional i competències personals, aquesta darrera a càrrec de Fran Rojas, de Globalleida.

Dimarts 4 d’abril els alumnes van poder conèixer experiències de dos joves emprenedors: Jordi Jordana (gestoria i administració) i Pep Forn (disseny gràfic). També van poder participar en un taller de primers auxilis i assistir a una xerrada del director de la UNED de la Seu, Xavier Sopena.

La jornada ha continuat aquest dimecres 5 d’abril amb tallers de creació d’empreses i de drons, amb la col·laboració respectivament del Centre per a l’Autoocupació (CPAC) i la UdL.

El programa s’ha completat el dijous 6 d’abril amb xerrades sobre els models cooperatius de Pediatria dels Pirineus, amb el doctor Jordi Fàbrega; Alternativa Global, amb Joan Obiols, i l’associació Calidoscop, amb Pere Ribas. La cloenda, a 2/4 de 5 de la tarda, va ser impartida pel conseller delegat de Penta Solutions, Àngel Riudalbàs, i va ser precedida per una taula rodona dels participants.

L’activitat s’ha creat amb el suport de la Cooperativa Cadí i La Caixa, i amb la col·laboració de l’Oficina Jove de l’Alt Urgell, el Departament d’Ensenyament de la Generalitat, el Servei Educatiu Alt Urgell-Cerdanya, la Universitat de Lleida, el Consell Comarcal i l’Ajuntament de la Seu.