Ple de final de curs del Consell Municipal de Joves

Aquest dijous passat 9 d’abril s’ha celebrat, a la sala d’actes de l’Ajuntament, el ple de final de curs del Consell Municipal de Joves (CMJ) de la Seu d’Urgell, que ha estat presidit per l’alcalde de la ciutat, Albert Batalla, i el regidor d’Ensenyament, Jordi Martin. Els vuit joves que conformen aquest òrgan d’informació, consulta i participació tenen entre 12 i els 16 anys i són estudiants d’ESO de l’Institut Joan Brudieu i del Col·legi La Salle. En aquesta trobada han aprovat un seguit de propostes que han anat desenvolupant en les comissions de treball realitzades al llarg d’aquest curs. […]

Albert Batalla ha agraït “moltíssim” la feina feta per part d’aquests vuit joves durant tot el curs en aquest consell municipal de joves. “Una experiència positiva”, assenyala, per “aprendre a debatre i a saber arribar a acords”.

Bullying

D’entre les diverses propostes aprovades hi destaca endegar, de cara al curs vinent, una campanya de conscienciació als dos centres educatius dedicada a la problemàtica del bullying. Els alumnes han remarcat que no només estarà orientada als alumnes sinó que també es vol fer extensiva al professorat i a les famílies en general, amb l’objectiu de tenir eines per evitar i enfrontar-se a l’assetjament escolar. En aquesta campanya de conscienciació també es vol donar conèixer el cas de testimonis que hagin patit aquesta problemàtica per tal que expliquin la seva experiència de primera mà i es pugui prevenir millor per part dels mateixos alumnes.

Espai Jove

La reactivació del Casal de Joves, situat al centre cívic l’Escorxador, ha estat un altre punt aprovat per unanimitat. La primera acció que es portarà a terme és el canvi de nom d’aquest equipament, que a partir d’ara passarà a anomenar-se Espai Jove. Per començar, s’hi programaran noves activitats alguns caps de setmana. També han aprovat que s’hi celebri un torneig del videojocs amb consoles duran tot un cap de setmana del mes de maig. De cara al mes de juny, es programarà un excursió. Els membres del CMJ han proposat diversos espais naturals per visitar. El ple ha aprovat també la creació d’un grup de teatre amb joves que es posarà en funcionament a partir del curs escolar 2015-2016.

Via Fera, trobada d’entitats juvenils

En aquest ple, l’alcalde ha anunciat la celebració d’una trobada d’entitats juvenils que porta per nom Via Fera. En el marc d’aquesta jornada, que tindrà lloc dissabte 2 de maig, es programarà la primera activitat al nou skatepark que s’ha posat en funcionament a l’Horta del Valira. El col·lectiu d’skaters i rollers de la Seu està treballant perquè en aquesta jornada es facin demostracions d’skate, bicis, patins, algun concert i un taller de grafits. També s’ha convidat als membres que conformen el Consell Municipal a participar en el debat jove que tindrà lloc a l’Alberg La Valira.

Comunicació per xarxes i WhatsApp

Els membres del CMJ també han consensuat i aprovat les diferents propostes de cara a organitzar la programació juvenil de la Festa Major, com el paintball, concurs de karaoke, tallers de zumba, de cuina i d’skate i una gimcana. Alhora, s’ha aprovat la imatge que il·lustrarà la Guia d’Activitats d’Estiu que cada any edita l’Oficina Jove de l’Alt Urgell.

Tal com ja es va dir en la darrera comissió de treball del CMJ, en aquest ple final s’ha explicat que el jovent rebrà tota la informació respecte a la programació juvenil a través de correu electrònic, Facebook i també per Whatsapp. A més a més,podran aportar fotografies al nou web municipal que es posarà en marxa ben aviat i que inclourà un apartat de comunicació directa amb el consistori. El CMJ ha creat un grup de Whatsapp per tal de rebre i fer arribar tota la informació sobre aquestes activitats.

(informació extreta de RàdioSeu, així com les fotografies que s’adjunten)

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *