6 d’abril, Dia Mundial de l’Activitat Física

Més de 1.300 persones han protagonitzat aquest dijous 6 d’abril a la Seu d’Urgell l’acte central del Dia Mundial de l’Activitat Física a Catalunya. Els participants en la macro jornada lúdica i esportiva han estat alumnes urgellencs de P5, primària i primer i segon de l’ESO de tots els centres educatius de la capital alturgellenca, a més de prop d’un centenar de persones majors de 60 anys, que han pres part al llarg de dues hores en les 18 activitats físiques organitzades pel Servei d’Esports de l’Ajuntament urgellenc amb el suport d’un centenar de joves voluntaris.

L’Institut hi ha estat representat per l’alumnat de 2n d’ESO, que hi ha participat, i l’alumnat de 1r de BTX, que ha estat el responsable del suport. [fotos i vídeo]

Les propostes esportives s’han iniciat a tres quarts de deu del matí, un cop s’ha acabat l’acte d’inauguració central, en el qual han participat tots els nens i nenes, voluntaris i les autoritats, encapçalades pel secretari general de l’Esport, Gerard Figueras; el secretari de Salut Pública, Joan Guix, i l’alcalde de la Seu, Albert Batalla. Seguidament s’ha fet una coreografia conjunta dels participants que han ballat la cançó del club Super 3 ‘M’agrada l’esport’.

El secretari general de l’Esport de la Generalitat, Gerard Figueras, ha assenyalat en el seu parlament que “si som gent activa, serem gent més feliç, ja que podrem viure més anys i viure’ls millor”. L’alcalde de la Seu, Albert Batalla, s’ha mostrat satisfet pel fet d’acollir l’acte central de la jornada i ha indicat que la Seu és “una ciutat abocada a l’esport, a l’activitat física i a la qualitat de vida”.

Fins a dos quarts d’una del migdia joves i adults han practicat algunes de les 18 activitats físiques preparades per a l’ocasió: atletisme, zumba, body combat, orientació, piragüisme, escalada, slackline, bitlles catalanes, petanca, tir amb arc, malabars, coordinació, acrosport, freestyle, karate, hip hop, bàdminton i golf.

Esmorzar saludable

Tots els participants a l’acte central han pogut gaudir d’un esmorzar saludable amb diverses peces de fruita, gentilesa del Consell Català de la Producció Integrada. Gerard Figueras ha subratllat la importància de combinar pràctica esportiva i alimentació i, per tant, “dieta mediterrània, alimentació i activitat física”.

Per la seva banda, el secretari de Salut Pública, Joan Guix, ha manifestat que “l’activitat física comporta felicitat, salut i alegria, essent un dels millors medicaments preventius que podem utilitzar”. En aquest sentit ha matisat que “trenta minuts en els adults i una hora d’activitat en infants i adolescents és una bona pòlissa per tenir una esperança de vida més llarga”.

Dia Mundial de l’Activitat Física

El Dia Mundial de l’Activitat Física se celebra des del 2002 a tot el món i Catalunya hi està participant des de l’1 d’abril i fins al 30 per vuitè any consecutiu, amb diverses iniciatives de promoció arreu del territori sota el lema ‘Gent Activa, Gent Feliç’, amb l’objectiu de promoure l’activitat física com a element fonamental de salut i benestar, així com remarcar els efectes beneficiosos d’aquesta pràctica sobre l’esfera emocional.

Notícia extreta de Ràdio SeuNotícia a Pirineus TV