“No és un rotllo la lectura”

EL PER QUÈ DE LA PROPOSTA /OBJECTIUS
  • Impulsar l’hàbit lector.llibres-nov16
  • Fomentar la comprensió lectora.
  • Desenvolupar la capacitat de dialogar. (argumentar i saber escoltar).
  • Millorar les competències bàsiques.
  • Afavorir l’estudi i comprensió del currículum.
  • Promoure l’ús de la biblioteca, tant la del centre com la de la població.
ORGANITZACIÓ
  • Tot el centre.
  • Implicació de tot el professorat: supervisar que es faci la lectura, motivar l’alumnat, recollir suggerències i propostes de l’alumnat envers les lectures.
DESENVOLUPAMENT DE L’ACTIVITAT
  • Es redueixen 5 minuts les classes i s’agrupen els 25 minuts després del pati. L’alumnat va a l’aula de grup-classe i procedeix a la lectura del llibre que prèviament ha escollit.
  • En una graella s’anota el nom, el títol del llibre i les dates d’inici i final del mateix elaborant una bibliografia lectora individual.
  • Una vegada llegit, l’alumne que ho desitgi explicarà en aquesta web la seva opinió sobre el llibre.
INDISPENSABLE
  • Concentració i silenci a l’aula.
  • Ordre en l’exposició i/o debat posterior (si es tracta algun tema conjunt).
  • No es pot fer deures, ni estudiar… Tampoc llegir lectures obligatòries d’altres matèries.