EL PER QUÈ DE LA PROPOSTA /OBJECTIUS
- Impulsar l’hàbit lector.
- Fomentar la comprensió lectora.
- Desenvolupar la capacitat de dialogar. (argumentar i saber escoltar).
- Millorar les competències bàsiques.
- Afavorir l’estudi i comprensió del currículum.
- Promoure l’ús de la biblioteca, tant la del centre com la de la població.
ORGANITZACIÓ
- Tot el centre.
- Implicació de tot el professorat: supervisar que es faci la lectura, motivar l’alumnat, recollir suggerències i propostes de l’alumnat envers les lectures.
- Plataforma LEGILAND.
DESENVOLUPAMENT DE L’ACTIVITAT
- Es redueixen 5 minuts les classes i s’agrupen els 25 minuts després del pati. L’alumnat va a l’aula de grup-classe i procedeix a la lectura del llibre que prèviament ha escollit.
- Una vegada llegit, l’alumne que ho desitgi explicarà en aquesta web la seva opinió sobre el llibre.
INDISPENSABLE
- Concentració i silenci a l’aula.
- Ordre en l’exposició i/o debat posterior (si es tracta algun tema conjunt).
- No es pot fer deures, ni estudiar… Tampoc llegir lectures obligatòries d’altres matèries.