L’Institut coneix bells racons de la Conca

Aquest dimarts 10 d’octubre, els alumnes de 1r d’ESO de l’INS Joan Amigó i Callau de L’Espluga de Francolí, juntament amb la Teresa Rubio, la Rosa Casals i el Miquel Valls com a professors acompanyants, han pogut gaudir de l’activitat “”Coneixent la Conca”, una gran oportunitat per conèixer aquells racons més llunyans de la nostra comarcal en una sortida organitzada i patrocinada pel Consell Comarcal de la Conca de Barberà.

A l’arribar a Santa Coloma de Queralt des de L’Espluga de Francolí, hem recollit a qui anava a ser el nostre guia durant tota la jornada, en Jaume Martell, historiador i personatge polifacètic del món de la cultura catalana. El primer lloc a visitar ha estat les fonts de Sant Magí i el seu santuari, on els nostres
alumnes han gaudit de les històries que els explicava amb molt d’èmfasi el Jaume. I sí, han begut de la font! Després en hem arribat fins a Santa Perpetua de Gaia, i han pujat dalt de la torre fortificada per gaudir de les vistes meravelloses del entorn tot i haver de pujar per unes delicades escales. A l’hora de dinar ens hem desplaçat fins a Santa Coloma de Queralt, on han pogut descobrir el poble i els seus racons. Hem finalitzat la visita a la fàbrica de cerveses artesanes “La Segarreta”, on han pogut conèixer el procés de producció de la cervesa i olorar les cerveses que allí es fan amb ordi, blat i llúpol aromàtic. S’utilitzen només ingredients natural seleccionats obtenint un producte limitat i artesanal. El nom de l’empresa prové de la Segona República quan Sta. Coloma passà a anomenar-se Segarra de Gaià i encunyà una moneda republicana amb aquest nom.

I tots contents cap a casa, i no per la cervesa, si no per haver tingut l’oportunitat de visitar la part menys coneguda pels espluguins de la Conca de Barberà.