L’INS Joan Amigó participa amb la Marató

Aquest any La Marató de TV3 té l’objectiu de recaptar fons per a la investigació de les malalties infeccioses.

Sabíeu que 4.000 persones moren a Catalunya cada any per culpa d’una sèpsia?

Sabíeu que les previsions diuen que cap al 2050 els antibiòtics actuals ja no tindran cap efecte sobre els microorganismes i que hi podria haver més de 10 milions de morts anuals per infeccions?

El passat dijous 2 de novembre els alumnes de 3r i 4t d’ESO vam atendre la xerrada que s’ofereix als centres educatius. Durant la sessió es va projectar un vídeo, en el qual un expert explicava què són les malalties infeccioses i com es poden prevenir. A més, vam escoltar el testimoni de persones que havien estat afectades per una malaltia infecciosa, com el cas d’un noi a qui li van haver d’amputar les dues cames, o d’una jove a qui li van haver d’obrir el crani per evitar l’expansió d’una infecció cerebral.

Rentar-se les mans sovint, prendre els antibiòtics només quan cal i tal com prescriu el metge, utilitzar el preservatiu, vacunar-se i esternudar damunt del colze enlloc de les mans són actituds que podem prendre per tal d’evitar la propagació de malalties
infeccioses.

La 26a edició de La Marató de TV3 es farà el diumenge 17 de desembre. Esperem que hi hagi una gran participació.