L’Institut rep a la directora dels Serveis Territorials de Tarragona

La Sra Mª Àngels González, directora dels Serveis Territorials de Tarragona, acompanyada pel seu cap adjunt, el Sr Xavier Bassaganya i l’inspector de zona, el Sr Jordi Fortuny, van visitar dimecres l’INS Joan Amigó de la localitat de l’Espluga de Francolí.

Una de les finalitats més importants de la visita , va ser el fet de poder veure el nou centre educatiu i intercanviar impressions amb l’equip directiu del mateix . L’edifici , en qüestió, només té cinc anys de vida i està ubicat mirant les muntanyes de Prades i el monestir de Poblet. S’imparteixen els quatre cursos d’ESO amb dues línies i des de fa tres, un Cicle Formatiu de Grau Mig especialitzat en Sistemes Microinformàtics i Xarxes. La direcció del centre va manifestar a la directora dels SSTT que l’esmentat cicle ha afavorit l’ampliació de l’oferta educativa del nostre poble i més estudiants s’han pogut quedar aquí a seguir els seus estudis d’índole més professional.

La Sra. Mª Àngels, durant el recorregut per les diferents aules d’aprenentatge , va poder veure els equipaments de les aules, entre ells i de manera rellevant destacar el material informàtic i les PDI (Pissarres Digitals Interactives). Des què el centre va entrar en el programa Educat 1×1, aquestes han estat una eina molt útil en la tasca diària a l’aula, per la qual cosa ha tingut gran acceptació en l’activitat docent.

Durant el recorregut per les diferents instal·lacions del centre , vam tenir l’oportunitat de poder parlar d’un ventall de temes d’interès pedagògic per a tots els professionals de l’àmbit educatiu. Tanmateix ens vam referir de com era d’important per als docents del centre el fet d’innovar amb el que s’ensenya i en com s’aprèn. Com és de transcendent prioritzar en qualsevol de les matèries d’ensenyament-aprenentatge el gust per aprendre, l’estímul a pensar i l’esforç per entendre. Tot això amb l’interès d’ajudar a despertar el sentit crític del nostre alumnat . Els resultats de les proves externes de l’alumnat de 4t ESO del curs passat, ha estat també contingut important de la trobada. La Directora dels SSTT, ens ha esperonat i engrescat a seguir treballant amb motivació i positivisme amb el nostre alumnat i alçar el prestigi del centre a l’altura que es mereix.

Tanmateix, s’ha interessat, per tots aquells projectes educatius de què gaudeix el centre i de com treballem per afavorir l’èxit escolar i la disminució de l’abandonament prematur dels estudis. L’equip humà del centre, la seva composició i els diferents perfils professionals que el componen, han estat, també, d’interès per la directora.

Abans de marxar, va tenir ocasió de saludar alguns docents del centre i els seus alumnes. Va entrar a algunes classes i va intercanviar unes paraules amb ells, animant- los a seguir treballant amb constància tot i gaudint del centre nou.

La trobada ha estat, dins d’un marc professional, molt agradable i profitosa. En nom de la direcció de l’INS Joan Amigó donem les gràcies per l’interès rebut i ens sentim orgullosos , una vegada més, de poder oferir a la localitat de l’Espluga la possibilitat de què els seus nois i noies puguin estudiar en un centre que treballa per a la seva educació i el seu creixement integral.