L’Institut Joan Amigó, el centre més optimista de la Conca de Barberà

El programa concurs de Catalunya Ràdio Els optimistes,  conduit per Manu Guix i Sergi Vives, ha visitat aquesta setmana passada  l’Institut Joan Amigó. Els alumnes de quarts d’ESO, en representació de tot el centre, competien  contra l’Institut Joan d’Àustria de Barcelona per endur-se un premi de 500 euros que s’utilitzarien per invertir en material escolar. L’alumnat participava des del centre i cada dia tenia dos representants a les emissores de Lleida o Tarragona: el dilluns en Pep Trullols i la Virginia Carmona ; el dimarts l’Enric Falcón i l’Eugènia Vizcarra acompanyant als alumnes de quart Esteve Puig i Laura Hernández; el dimecres els ex alumnes Albert Griñó, Josep Morató i Ferran Lozano i el dijous la Maite Nolla i el Josep Besora com a membres de l’Equip Directiu. Els periodistes enviats en una unitat mòbil al nostre centre van ser l’Albert Vico i en Muñi.

La competició  dura tota una setmana i cada dia es van acumulant punts segons les proves guanyades sempre relacionades amb l’actualitat, cultura general i les diferents matèries que es cursen. A més del concurs, la fotografia més votada a la pàgina de CatRàdio s’emportava un lot de material esportiu. Amb més de trenta mil vots, la fotografia escollida va ser la de l’Institut Joan Amigó.

L’experiència radiofònica ha estat molt positiva i ha permès a l’alumnat aprendre com es fa un programa en directe, com s’efectuen les connexions, l’elaboració de falsos directes, assistir de públic, cohesionar el grup  o compondre un tema en lletra i música i executar-lo. Si voleu gaudir d’aquestes i altres experiències podeu escoltar tots els àudios a la web de Catalunya Ràdio.