L’auxiliar de conversa anglesa a l’institut

Tots els alumnes de l’INS són realment afortunats!

Durant el curs 2011-12 tots i cadascun dels grups van gaudir d’una hora setmanal amb una professora anglesa. La Katy, l’auxiliar de conversa, va realitzar activitats setmanals per classe, ja sigui en grup-classe, mitja classe, petits grups o parelles. Aquestes activitats estaven basades en el currículum de cada curs i centrades bàsicament en aprofundir i produir oralment aspectes de vocabulari o estructures ja treballades anteriorment.

L’evolució dels alumnes va ser espectacular. La seva producció oral va millorar moltíssim. Van superar aquella inseguretat inicial, aquella vergonya que no els deixava expressar tot allò que sabien. Van comprovar que allò que s’estudia a l’aula realment serveix per alguna cosa. Van desenvolupar nombroses capacitats de comunicació, ja sigui verbal o corporal. En definitiva, tenien un interès i una necessitat real per a utilitzar l’anglès per a comunicar-se. Val a dir que el centre va poder gaudir d’aquesta ajuda gràcies a la participació, des de ja fa 3 cursos, en el Pla Experimental de Llengües Estrangeres del Departament d’Ensenyament. I que, degut a l’èxit de l’experiència, ho vam tornar a sol·licitar per al curs 2012-13.

Malauradament, i degut a les retallades que estem patint, no hem rebut aquesta ajuda. Tot i així, i degut a la participació en altres projectes, enguany el centre ha pogut contractar una professora Canadenca per a impartir classes orals, de conversa i de fonètica amb unes metodologies molt innovadores i les darreres tendències en ensenyament de llengües estrangeres provinents de corrents britànics i canadencs. Una mostra d’això és la visita a darrers de febrer d’e la prestigiosa autora canadenca Judy Thomson, i inventora del mètode Thomson de fonètica. Qui implementà el seu mètode amb el nostre alumnat durant la seva visita i que té la seva continuïtat en les activitats de la Jennifer.

Els resultats entre l’alumnat són fascinants. Es nota moltíssim la seva evolució dels darrers dos cursos, tant a nivell d’actitud envers la llengua, d’interès per comunicar-se en anglès, de seguretat a l’hora de parlar i de millora de les seves competències.

Enguany també, es facilita la realització de les proves de Cambridge en el si del nostre centre a un preu realment econòmic gràcies a la iniciativa i finançament de l’AMPA. Així doncs, el dia 1 de març es realitza un simulacre del KET (Key English Test), PET (Preliminary English Test) i FCE (First Certificate) corresponents als Nivell A2, B1 i B2 del Marc Comú de Referència de Llengües Europees, respectivament. I al juny es realitzarà la prova oficial d’aquests examens reconeguts a nivell internacional i requisits indispensables per a assolir qualsevol grau universitari avui dia. Per tant, per tal d’afavorir la formació del nostre alumnat, així com per a acreditar el seu bon nivell en llengua anglesa, les professores oferim assessorament i guiatge respecte a aquestes proves. A grans trets, aquestes són les nostres apostes per a la dinamització de l’ensenyament de l’anglès al nostre centre.