L’alumnat de 6è de primària de l’Espluga i Vimbodí es familiaritza amb l’ESO

D’acord amb el Pla d’Acollida de l’institut Joan Amigó, i tal i com s’especifica en l’apartat B del mateix quan parla de l’Acollida de l’alumnat que s’incorpora al centre i prové de primària; abans o durant la preinscripció al nostre Institut, des de la direcció, hi ha programades una sèrie d’actuacions que asseguren i garanteixen l’acollida al centre d’una manera efectiva des de dos punts de vista: el funcional/organitzatiu i el relacional/afectiu.

Així, a partir del dia 25 de febrer es concreten algunes de les actuacions en les dues escoles públiques d’educació primària, adscrites al nostre centre de secundària, i a l’escola concertada de la nostra localitat:

1.- L’alumnat de 6è, guiat pel seu respectiu tutor/a de grup, manifesta per escrit i de manera anònima les inquietuds, preguntes, interessos, punts de vista… sobre l’institut i el funcionament de l’ESO. Aquests escrits ens arriben al nostre centre per tal de fer-nos una idea de com pensa l’alumnat de Primària.

2.- La coordinadora pedagògica i un alumne/a de 1r ESO va a les escoles i parlen amb els nois i noies sobre tot allò que volen saber. Els fa també una pinzellada sobre el funcionament de l’ESO i les característiques particulars de què gaudeix el Joan Amigó.

3.- L’alumnat de 6è, amb el seu tutor/a i la coordinadora pedagògica de l’institut van al centre de secundària, on s’hi fan les següents activitats:

a) Presentació i benvinguda per part de la direcció i del personal PAS i recorregut /visita per les diferents instal·lacions del centre (aules ordinàries, específiques, gimnàs, dutxes i lavabos, biblioteca, menjador).

És important destacar, que l’alumnat de primària visita el centre en un dia de cada dia i així poden veure i apreciar en viu el funcionament de l’institut. Inclús, alguns professors obren les portes de les seves aules i deixen que els futurs estudiants passin i tinguin un primer contacte amb l’alumnat de secundària que en aquell precís moment està fent classe.

b) Esmorzar al menjador del centre. Durant l’esmorzar, se’ls ha passat , projectades, unes fotografies on hi podien veure alumnes d’ESO dissenyat un punt de llibre per a ells en senyal de benvinguda al Joan Amigó.

4.- Jornada de portes obertes amb les famílies de l’alumnat de primària. Aquesta va tenir lloc el dimecres, 6 de març, a 2/4 de 8 del vespre. Presentació i explicació, per part de la direcció del centre, del funcionament de l’ensenyament secundari Obligatori i particularitats del nostre institut.

Així, el calendari de les actuacions i la coordinació amb primària ha estat el següent:

• 25 de febrer: 9 h: Xerrada a l’alumnat de l’escola pública Martí Poch. 10 h: Visita i esmorzar a l’institut. (alumna de 1r que acompanya la xerrada: Clara Sans, ex alumna d’aquesta escola)
  • 26 de febrer: 9h: Xerrada a l’alumnat de l’escola concertada Mare de Déu del Carme. 10h: Visita i esmorzar a l’institut. (alumna de 1r que acompanya la xerrada: Jenny Pàmies, ex alumna d’aquesta escola)
  • 27 de febrer: 9h: Xerrada a l’alumnat de l’escola Mare de Déu dels Torrents de Vimbodí. 10h: Visita i esmorzar a l’institut. (alumne de 1r que acompanya la xerrada: Quique Marín , ex alumne d’aquesta escola)

Podem concloure, que tant l’alumnat de primària com el professorat implicats en l’acollida inicial, van sortir altament contents de l’experiència. Els alumnes, a més, van manifestar que tot i les inquietuds que tenen pel fet de canviar d’escola i de població, en el cas dels nois i noies de Vimbodí, també tenen moltíssimes ganes i estan motivats per fer nous amics a l’institut, conèixer altres professors i passar-ho bé tot i aprenent i estudiant.

En breu, alguns alumnes de secundària aniran als centres de primària a lliurar els punts de llibre que, gustosament i en signe d’acollida, han fet per als alumnes de primària de les diferents escoles de l’Espluga i de Vimbodí.