Informació de les activitats de nadal

Durant aquest trimestre, des de la matèria d’educació visual i plàstica els alumnes del centre de primer i segon d’ESO han fet diverses activitats al voltant del arbres. Arbres imaginaris, figuratius, geomètrics, recerca d’informació a internet, etc.

Com a resultat de les activitats sobre els beneficis dels arbres i l’ús dels arbres per a la fabricació de paper, part de la decoració nadalenca del centre s’ha fet reutilitzant papers de diaris. Els autors d’aquests elements decoratius han estat alumnes de quart i de l’aula oberta.

També des de l’assignatura de matemàtiques s’ha volgut contribuir a donar més caliu i ambient nadalenc a l’institut, construint un anamorfisme, és a dir, una figura que només es pot entendre des d’un angle concret, i que és totalment inintel·ligible vista des dels altres angles. La figura constava de 50 llistons que van pintar els alumnes, de forma que vista de davant s’intueix un arbre de nadal pixel·lat.

Pel que fa a l’assignatura de religió, els alumnes han elaborat diferents pessebres, amb materials molt diversos, com per exemple patates, cartró, etc. Els professors realitzaran una votació al pessebre més original o més ben treballat, i es donarà un premi al guanyador. Tots els pessebres estaran exposats al vestíbul de l’institut.

Elena Martínez, Virgínia Carmona i Pilar Martorell