III Ruta Literària per la Conca de Barberà

La setmana passada va tenir lloc a l’Espluga de Francolí la posada en escena, per tota la població, de la III Ruta literària. Es tracta d’un projecte d’animació a la lectura compartit pels tres centres públics de secundària de la comarca que té l’escriptura com a punt de partida i l’elaboració d’un itinerari per cada població i els seus racons més característics. D’aquesta manera, l’alumnat que prové dels Instituts de Montblanc i Santa Coloma de Queralt recorren l’Espluga revivint en cada espai els successos que allí s’hi ha desenvolupat literàriament. Això ajuda a conèixer, a tots als adolescents, les poblacions veïnes de la mateixa comarca i els punts d’interès que hi poden trobar alhora que facilita les interrelacions socials.

Enguany l’alumnat de segon d’ESO de l’Institut Joan Amigó i Callau ha escrit dues històries: “La gran nevada” i “Per què m’havia de passar a mi?”. Després de donar la benvinguda als companys desplaçats i procedir a la seva lectura han començat la passejada. Han pogut visitar la Cova, la Fassina, la Biblioteca, la Font Major, el Casal i el Museu de la Vida Rural combinant la lectura de diversos fragments amb la visita guiada.

La implicació dels alumnes, el professorat del centre i la col·laboració de les institucions espluguines fan que la Ruta sigui cada any més elaborada i d’un alt contingut educatiu ajudant a desenvolupar les competències bàsiques de l’alumnat en les matèries que formen part del seu currículum i enriquint el seu aprenentatge. El nostre agraïment a tots i a totes els que n’han format part.

Professorat de Llengua de l’Institut Joan Amigó