Frankenstein o el Modern Prometeu al Teatre Nacional

L’adaptació de la novel·la de Mary Shelley a càrrec de Guillem Morales esdevé tot un èxit de la mà de dos monstres interpretatius: Joel Joan i Àngel Llacer. L’execució de l’obra enganxa des del primer moment a l’alumnat que omple el Teatre Nacional de Catalunya cada setmana. Els alumnes de tercer i quart d’ESO de l’Institut Joan Amigo de L’Espluga de Francolí van gaudir de l’obra des de primera fila observant la caracterització del monstre i la lluita que s’esdevé en el seu interior entre el bé i el mal. Aprendre els sentiments, conèixer l’entorn, comprendre les inquietuds i les pors humanes fan evolucionar la criatura creada pel Dr. Frankenstein mentre ell recórrer el camí contrari perdent tota ètica primer creant un ésser viu partint de fragments de cossos morts per tot seguit abandonar-lo a la seva sort.

En Lluís Marco representa dos papers amb una forta connotació de guia moral dels personatges principals. La videoescenografia és senzilla i alhora complexa permet una transformació constant de l’ambientació gòtica que es reforça amb una cinta transformadora creuant l’escenari. Tot està orquestrat per sortir de la funció replantejant-nos què és el bé i el mal i quin paper tenim nosaltres en la societat.

Departament de Llengües
Rosa Casals, Laia Remolà , Eulàlia Serra, Núria Ribes