ALL ABOUT MY EGGS

Aquest curs, els alumnes de 1r d’ESO es van trobar una sorpresa en arribar al centre: havien de cursar una matèria trimestral específica anomenada “All about my eggs”. L’assignatura, des del primer moment, ja va aconseguir un dels seus objectius: despertar l’interès i la curiositat de l’alumnat.

“All about my eggs” és una matèria amb un enfoc interdisciplinar. Dins de l’aula es treballen conceptes científics combinats amb competències artístiques, digitals i lingüístiques. De fet la llengua vehicular al llarg de la matèria és tan el català com l’anglès, de manera que els alumnes

“All about my eggs” agafa com a punt de partida un aliment com són els ous. A partir del “què saben els alumnes?” i del “què volen saber?” la matèria es ramifica amb diferents activitats, programades o espontànies: les gallines són ocells (classificació dels animals, característiques dels vertebrats, …), la numeració dels ous (mètodes de producció), els ous com a aliments (dieta mediterrània, alimentació saludable), reutilització de les oueres (jocs que es poden fer reutilitzant materials), els ous poden causar malalties (microorganismes i mètodes de conservació dels aliments), experiments físico-químics amb ous, etc… a final de trimestre és interessant la posada en comú per saber “què hem après?”.

Tots els treballs que van fent els alumnes els podeu veure en el blog que estem creant i en el qual ells mateixos van deixant els seus comentaris: