Pràctiques a empreses (FCT)

Què és la FPCT

Són pràctiques i estades formatives no laborals que realitza l’alumnat d’ensenyaments postobligatoris en centres de treball, mitjançant un conveni de col·laboració que subscriuen el centre docent i l’empresa.

La formació pràctica en centres de treball també es pot dur a terme en empreses de fora del territori català.

Aquestes pràctiques formen part del programa formatiu curricular d’aquests ensenyaments.

Què suposen per a l’alumne
  • El coneixement del món laboral i de l’empresa.
  • La possibilitat d’estar en contacte amb la tecnologia més avançada.
  • Completar la seva formació professional, per tal de capacitar-se per a la seva incorporació al treball.
  • L’obtenció d’una formació adaptada a llocs de treball específics.
  • L’apropament a la cultura d’empresa.
  • L’experiència en el món del treball com a pas per a la primera ocupació.
  • L’inici del seu historial professional acreditat amb el quadern de pràctiques.
  • La superació del crèdit de Formació en centres de treball per als alumnes de cicles formatius.
Quins alumnes poden fer les pràctiques

Tots els que estiguin matriculats i cursin cicles formatius de grau mitjà o superior. Les poden fer a partir del tercer trimestre del primer curs o durant el segon curs.

Què ofereixen a l’empresa
  • La captació de futurs informàtics.
  • Col·laborar en la formació dels joves aprenents.
  • Oferir l’accés dels joves a la seva primera ocupació.
  • Relacionar-se amb els centres educatius.
  • No implica serveis retribuïts ni vinculació laboral.