Hem estat a Irlanda!

Acabar xops com a gats, menjar patata en tots els àpats, ballar al ritme de la música celta i gaudir de la cantarella de l’anglès irlandès… Tot això, entre d’altres activitats, és el que va poder fer durant la primera estada lingüística que s’ha organitzat des del departament de llengües estrangeres del nostre centre, ubicat a l’Espluga de Francolí.

Amb l’objectiu de posar en pràctica els continguts i aprenentatges treballats al llarg del curs i de conèixer una nova cultura, tradicions i estil de vida, durant aquesta breu estada, l’alumnat va conviure amb famílies d’acollida dublineses i van poder viure en primera persona el dia a dia d’aquest acollidor i verd país.

Els nostres alumnes van poder fer un petit tast de les tradicions de la cultura irlandesa tot jugant Gaelic Games amb monitors autòctons. Van gaudir de la música i de les danses tradicionals en un pub al centre de Dublín. Van fer una gimcana de descoberta de la ciutat, durant la qual van visitar llocs emblemàtics com ara Trinity College, Dublin Castle, Merrion Square, Ha’Penny Bridge, Molly Malone i The Spire. Totes les activitats es van dur a terme en llengua anglesa per tal de millorar la seva competència comunicativa.

El dijous van fer una escapada cap a la zona oest de l’Illa Maragda per tal de visitar els penya-segats de Moher i el Parc Nacional de The Burren, tot passant pel comtat de Galway.
No obstant això, l’activitat que més positivament han valorat els alumnes és la visita al centre educatiu Saint Joseph’s Lucan on van poder conèixer en persona un grup d’adolescents irlandeses amb les quals han estat mantenint un intercanvi lingüístic online des de principis d’aquest curs escolar.

No cal dir que l’experiència ha estat molt positiva i enriquidora tant a nivell personal com acadèmic i que esperem poder tornar a repetir-la en un futur.

Raquel Gelonch i Laura Martínez
Professores de llengües estrangeres