Segona posició a la Copa Cangur!

L’Institut FCopa Cangur 2017 Ins Joan Amigó i Callau Espluga de Francolíontanelles de Les Borges del Camp va acollir aquesta setmana passada la IV Copa Cangur. Aquesta prova consisteix en la resolució de problemes en grup, la puntuació dels quals va variant en funció de si els alumnes els solucionen o no. Els equips de centre estan formats per 7 alumnes de 2n i 3r d’ESO i es posen a prova seixanta minuts on hauran d’esbrinar la solució a 12 problemes, cadascun d’ells amb una resposta numèrica concreta expressable amb un nombre natural de quatre xifres. Les preguntes tenen diferents nivells de dificultat i es poden resoldre independentment unes de les altres. La clau és l’organització interna del grup i la cooperació entre tots els components.

Els alumnes participants de l’Institut Joan Amigó van ser RoserBadia, Nil Duch, Josep Pérez, Catalina Riutort, Mar Sanfèlix, Martí Trullols i Josep Maria Trullols i, tot i ser la primera vegada que hi participaven, van aconseguir una segona posició d’un total de 20 centres participants de comarques tarragonines.

Virginia Carmona
Professora de Matemàtiques