La Prova Cangur a l’INS Joan Amigó i Callau

El passat dijous 16 de març l’Institut Joan Amigó va participar en la XXII Prova Cangur de matemàtiques. Aquest concurs anual, organitzat per la Societat Catalana de Matemàtiques, es desenvolupa el mateix dia en la majoria de centres de parla catalana (Catalunya, Andorra i Franja de Ponent) i té com a objectiu difondre la cultura matemàtica i estimular i motivar tants alumnes com sigui possible.

Cangur 2017

L’Institut Joan Amigó hi va participar amb un total de 44 alumnes, agrupats entre els nivells de 1r, 2n, 3r i 4t d’ESO, d’un volum total de 100 mil participants des de 5è de primària fins a segon de batxillerat.

L’alumnat va haver de resoldre 30 problemes matemàtics agrupats en tres nivells de dificultat (problemes de 3, 4 i 5 punts), en un temps de 75 minuts sense ús de calculadores ni cap altre mitjà electrònic de càlcul. L’objectiu de la prova és ensenyar una vessant més atractiva de les matemàtiques i pretén popularitzar-les entre els més joves plantejant aquests problemes com un repte de raonament.

Cangur 2017

dav

Els alumnes van poder realitzar la prova en el mateix institut sense necessitat de desplaçar-se a cap altre centre de la comarca i realitzant-la de forma simultània en tots els altres centres participants.

Els resultats es publicaran al voltant del 18 d’abril i es valoraran de forma global tenint en compte tots els alumnes que l’han realitzat.

Molta sort a tots els participants!!