Girl’s day 2017

El passat dimecres 1 de març del 2017, sis alumnes de l’Institut Joan Amigó i dos professores; la Maite Nolla i l’Eulàlia Amigó, vam assistir a la Universitat Rovira i Virgili, per donar-nos a conèixer els estudis d’enginyeria i fomentar-los entre les noies. Primer de tot un autobús ens va passar a buscar i ens va portar fins la universitat, allà totes ens vam reunir en una sala, i ens van explicar què és l’enginyeria, i ens van ensenyar algunes dones que han fet grans descobriments en el món de la física i la química.

Després ens van donar les acreditacions, i una bata perquè ens la poséssim, i ens van acompanyar fins el primer taller, allà, vam parlar sobre l’enginyeria de sistemes i serveis de telecomunicacions i allà vam fer una pràctica, consistia en descarregar-se una aplicació al mòbil, i a través de l’aplicació podies controlar els diferents elements d’una casa (persianes, llums, temperatura..). La segona pràctica era sobre enginyeria informàtica, cada una teníem un ordinador i ens van ensenyar a fer modificacions a qualsevol pàgina web. La tercera pràctica era sobre enginyeria mecànica on ens van fer una breu explicació sobre la matèria, i vam haver de solventar un problema que presentava una màquina. Després vam fer una breu pausa per esmorzar, i vam seguir amb els tallers.

Tot seguit vam anar a la pràctica d’enginyeria agroalimentària, on ens van explicar una mica sobre aquesta enginyeria, i vam veure dos màquines, una que absorbia l’aigua d’una maduixa fent servir calor i una altra fred. Tot seguit vam fer una pràctica d’enginyeria elèctrica on ens van ensenyar una impressora 3D, una maqueta de l’electricitat d’una ciutat, i una rèplica a petita escala d’un robot que la Nassa va enviar a Mart en 2006, i que podíem moure, mitjançant un ordinador, per sobre una maqueta.

Després vam anar a la enginyeria biomèdica que és un nou tipus d’enginyeria que s’estrenarà, a l’URV, el curs vinent, i on ens van explicar els camps en els que té incidència aquesta enginyeria: disseny i manteniment d’instrumentació, tractament de dades clíniques, telemedicina i imatges biomèdiques.

Després ens vam tornar a reunir, ens van donar uns petits obsequis i un diploma per assistir, en acabar, ex alumnes ens van explicar les seves experiències estudiant aquestes carreres. Va estar molt bé ja que el món de la enginyeria té moltes sortides, i hi ha molt poques noies, i ens van donar a conèixer totes les seves branques.

Ingrid Guillén
Alumna de 4rt d’ESO