YoMo : The Youth Mobile Festival

El nostre centre és un fidel seguidor del programa mSchools. Aquest programa té com objectiu la promoció de la tecnologia, per tal d’oferir nous sistemes d’ensenyament i aprenentatge, que permetin millorar els resultats acadèmics i augmentar les possibilitats de trobar feina en un futur. Aquest any s’ha afegit una nova iniciativa, emmarcada dins del programa mSchools, el YoMo, amb el suport del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, això com altres entitats col·laboradores, incloent institucions educatives, òrgans professionals, laboratoris de R+D i empreses i indústries capdavanteres.

YoMo1

El YoMo és un festival que vol inspirar i animar les noves generacions a l’ús d’eines basades en la tecnologia mòbil, per tal de crear nous professionals STEAM en un món cada vegada més necessitat de professionals en les tecnologies mòbils. L’STEAM vol potenciar l’educació en les àrees de la ciència, tecnologia, enginyeria, art i matemàtiques. Algunes previsions posen de manifest que hi haurà mancances a l’hora de cobrir fins el 90% dels llocs de treball que requereixin aquestes habilitats.

YoMo2

Nosaltres vam visitar el festival al recinte de Montjuïc, de la Fira de Barcelona, el dia 2 de març. Quan vam arribar, ens vam trobar amb 13.000m2 d’estands i escenaris on vam poder participar en activitats pràctiques i interactives, tallers per aprofundir en temes com ara la programació de robots, realitat virtual o fins i tot desfilades de moda tecnològica, per veure les últimes tendències del sector.

YoMo3

Hi van poder assistir tant els alumnes de 4rt d’ESO, com els del cicle d’informàtica. Tots vam coincidir que van ser un festival molt divertit i interessant. Les activitats que van agradar més, van ser les de robòtica i realitat virtual. Estem impacients per tornar-hi l’any que ve!

YoMo4