Orientació acadèmica a 4t d’ESO

Els alumnes de 4td’ESO i les respectives famílies sempre ens mostren una certa preocupació per l’itinerari acadèmic que poden seguir els alumnes un cop han finalitzat l’educació obligatòria.

A les tutories de 4t d’ESO de l’INS Joan Amigó realitzem un conjunt d’actuacions al llarg del curs per tal d’informar i orientar els alumnes sobre les diferents possibilitats i sortides acadèmiques de les quals disposen.

Una d’aquestes actuacions és la sortida que vam realitzar el passat dijous 9 de març. En primer lloc vam visitar les instal.lacions del Complex Eucatiu de Tarragona. Ens van fer una xerrada sobre els diferents itineraris acadèmics i vam poder passejar-nos pels tallers de l’institut Pere Martell (on fan els cicles formatius d’arts gràfiques i d’electromecànica de vehicles) i per les aules de l’institut Cal.lípolis (amb els cicles formatius de sanitat, activitats esportives i imatge personal).

Posteriorment ens vam desplaçar fins a Valls per visitar l’Espai de l’Estudiant, on els alumnes van poder recórrer els stands de diferents instituts, centres formatius i universitats recollint informació, preguntant i compartint inquietuds i dubtes.

Tots van marxar carregats de fulletons informatius. Ara els toca seure tranquil.lament, seleccionar la informació i triar l’opció que més s’adeqüi a les seves necessitats, interessos i capacitats. La família i els professors estarem al seu costat per guiar-los.

Espai de l'estudiant