Fira de robòtica al Cosmocaixa

Fira tecnologia Ins Joan AmigóEl divendres, 17 de febrer de 2017, els alumnes de la matèria de Tecnologia de 4t d’ESO de l’INS Joan Amigó de l’Espluga de Francolí, van presentar els seus projectes de robòtica a la fira IRTCA 2017 que s’ha organitzat al Cosmocaixa a Barcelona.

La fira IRTCA, Impulsem la Robòtica. Tecnologies Creatives a l’Aula, té per objectiu afavorir l’aprenentatge competencial de tecnologies creatives fonamentades en l’ús de dispositius electrònics programables. Aquesta fira mostra els projecte treballats per l’alumnat en el marc d’aquest programa i es presenten a la comunitat educativa i a la societat, alhora que esdevé un estímul molt important per a l’alumnat implicat.

Durant la jornada els alumnes van mostrar els seus projectes, en els quals s’apliquen diferents tipus de coneixements com electrònica, programació, construcció i muntatge. En concret, aquest any s’han presentat tres projectes, una casa domòtica amb controls automàtics de temperatura, presència d’estranys i il•luminació d’estances. També un robot escombriaire, amb detectors de presència i impacte per tal d’evitar els obstacles que pugi anar trobant mentre fa la seva feina. I finalment, un joc del tres en ratlla, amb un taulell il•luminat amb leds per marcar les posicions de joc i uns selectors de jugada en un comandament.

L’alumnat va poder conèixer, observar i investigar més de 450 projectes presentats per 115 centres participants, amb una assistència de públic en general que s’estima amb més de 4000 persones. L’estand del nostre institut va rebre el reconeixement tant d’alumnat, com de professorat i fins i tot dels membres de l’organització. Molts van interessar-se pels moviments del robot escombriaire per davant de l’estand, així com dels actuadors de la casa domòtica i també la intriga de si es podia guanyar a la màquina al joc del tres en ratlla. Fins i tot, el senyor David Cuartielles, cocreador d’Arduino i formador i orientador tècnic del projecte IRTCA, va interessar-se pel nostres projectes robòtics i va reconèixer el treball i originalitat de tots ells.

Tota la jornada va ser de gran profit per a tothom i ens ha esperonat a millorar i implementar noves idees als nostres projectes.

Fira tecnologia Ins Joan Amigó  Fira tecnologia Ins Joan Amigó