Redescobrir un espai tot remenant llibres

La Biblioteca Ramon Muntanyola de L’Espluga de Francolí ha obert les seves portes en jornada de matí per rebre els alumnes de primer d’ESO de l’Institut Joan Amigó. La responsable de la biblioteca, la Nuri a qui agraïm l’interès i la seva paciència, havia preparat un seguit d’activitats variades per tal que l’alumnat interaccionés amb els llibres d’una manera lúdica i distesa alhora que cercaven informació rellevant i descobrien els racons d’aquest espai. Cal destacar la Secció local amb una, cada vegada més extensa, col·lecció d’obres relacionades amb la localitat tant a través dels seus autors com dels temes que tracten. L’accés a internet, l’espai wi-fi, el préstec de Maletes viatgeres, l’Hora del conte o el Racó de pares i mares són d’altres serveis d’interès dels quals els usuaris poden disposar.

La relació entre biblioteca local i centre d’ensenyament resulta molt enriquidora pels alumnes que poden gaudir d’un espai de treball en silenci que els permet tenir a l’abast de la mà tota la informació que necessiten. El servei de préstec resulta especialment interessant donat que a l’Institut Joan Amigó, dins el projecte de centre i amb la intenció d’impulsar l’hàbit lector dels alumnes i reforçar la comprensió lectora, es disposa d’una franja horària de lectura diària on cadascú escull el llibre que vol llegir. En aquest sentit, la Biblioteca facilita que l’alumne tingui un gran catàleg de temes, estils, gèneres i autors on poder remenar i triar promovent l’ús de la biblioteca tant del centre com de la població.

La Biblioteca serà enguany un dels centres neuràlgics en la celebració del Centenari del naixement de Mossèn Ramon Muntanyola, destacada figura espluguina que rebrà un sentit homenatge entre el mes d’abril i setembre amb diverses activitats com conferències o lectures dels seus poemes. Per aquest motiu, en Josep Maria Vallés va presentar el projecte aquest dimarts, a la mateixa Biblioteca, que consistirà en la lectura i comentari de poemes, cada dilluns, a les set de la tarda.