AICLE

El Grup Experimental per al Plurilingüisme ja fa diferents cursos que treballa la introducció de l’anglès en diferents matèries, seguint la metodologia AICLE (Aprenentatge Integrat de Continguts i Llengua Estrangera). En anglès AICLE es coneix com a CLIL (Content and Language Integrated Learning). Es pretén que l’alumnat aprengui anglès tot aprenent continguts d’una altra matèria. La idea és que els nois i noies aprenent de forma competencial, millorin el seu nivell d’anglès, adquireixin vocabulari específic de les matèries impartides amb metodologia AICLE i vegin l’anglès com a eina per aprendre nous continguts.

Aquest curs ens iniciem en un GEP de francès, a càrrec de les professores Elena Duarri -professora de francès- i Alba Blasco -professora amb la doble especialitat de Matemàtiques i Francès-. En francès la metodologia AICLE es coneix com a  EMILE (Enseignement d’une Matière par l’Intégration d’une Langue Étrangère).

Els objectius del GEP de francès són iguals que els de l’anglès. Des del centre es volen focalitzar els esforços d’aquest GEP per a:

• Augmentar el nivell de francès de l’alumnat que cursa aquesta llengua per tal que en acabar l’ESO assoleixi un nivell de B1.

Les actuacions que es fan en aquest sentit són:

• Introducció de la metodologia EMILE a les matemàtiques. És a 4t d’ESO dins l’optativa específica de francès.  En una de les tres hores, els alumnes que cursen francès treballaran l’expressió oral en aquesta llengua a través de la màgia i les matemàtiques.
  • Intercanvi amb un centre de França per tenir l’opció d’estar en contacte amb nois i noies de parla francesa.
  • Seguiment de les professores implicades en’un curs de formació EMILE impartit pel Departament d’Ensenyament.

Pel que fa al GEP d’anglès continuem amb les matèries que ja treballàvem el curs passat i, a més a més intentem ampliar-ho, encara que de forma més ocasional, en d’altres. Aquest curs les matèries en les quals es treballa part del contingut en anglès són les següents:

• 1r ESO: Ciències Naturals (Montserrat Juvé i Imma Andreu) i Visual i Plàstica (Imma Vall)
  • 2n ESO: Física i Química (de forma més ocasional a càrrec d’Elisabet Ylla-Català i Pep Pérez)
  • 3r ESO: Física i Química (Ana Morón)
  • 4t ESO: Ciències Socials (David Gallardo i Anna Canalda)
  • 1r BATX: Economia (Jordi Roca)

També de forma més puntual hi ha professorat que fa alguna activitat en anglès (per exemple a Tecnologia a 2n d’ESO, vídeos de Biologia a 1r i 2n de Batxillerat en anglès…).

El nostre ànim és contribuir a millorar el nivell de les llengües estrangeres del nostre alumnat per tal que tingui la preparació necessària per a poder-se entendre i comunicar amb ciutadans que les parlin i pugui estudiar i aprendre a través d’elles. En un món on les distàncies s’escurcen dia a dia, cada vegada és més important donar una bona formació en tots els àmbits, sense descuidar les llengües estrangeres.

gep