OLIMPÍADA DE BIOLOGIA DE CATALUNYA 2018

Us anunciem la propera celebració de l´Olimpíada de Biologia de Catalunya 2018 (OBC 2018). Aquesta vuitena edició de l’Olimpíada va dirigida a tot l´alumnat de segon de batxillerat de Catalunya i el seu objectiu és estimular l´estudi de la biologia en totes les seves branques.

En aquesta edició la prova teòrica de l´Olimpíada es farà el dissabte 3 de febrer de 2018 al matí, i la prova pràctica, que només faran els 20 finalistes, es realitzarà el dimecres 7 de febrer de 2018.

Amb l’objectiu d’apropar les Olimpíades als centres i a l’alumnat, i com s’ha fet en les últimes edicions, la prova teòrica es realitzarà simultàniament a les següents seus:

Barcelona: (200 participants). Lloc: Facultat de Biologia. Universitat de Barcelona. Zona central de l’Edifici Margalef. C/ Diagonal 643. Barcelona.  Plànol
Girona: (30 participants). Lloc: Facultat de Ciències. Campus Montilivi. Universitat de Girona. 17071 Girona. Plànol
Lleida: (30 participants). Lloc: Edifici Polivalent, Universitat de Lleida, Campus de Cappont, C. Jaume II, 71 E-25001 Lleida. Plànol
Tarragona: (70 participants). Lloc: Facultat de Química. Facultat d´Enologia. Universitat Rovira i Virgili. Campus Sescelades. c/ Marcel·lí Domingo 1, Edifici N4. Tarragona. Plànol.
Vic: (30 participants): Lloc: edifici del Campus de la Torre dels Frares, seu de la Facultat de Ciències i Tecnologia de la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya. Vic. Plànol.

La prova pràctica es realitzarà a Barcelona,  Facultat de Biologia. Universitat de Barcelona. Zona central de l’Edifici Margalef. C/ Diagonal 643. Barcelona.  Plànol.

Si el nombre d´inscrits a  cada seu és superior al nombre de places establertes, es farà una selecció segons la nota final de la matèria de biologia de primer de batxillerat (amb una influència del 70 %) i la nota mitjana de primer de batxillerat (amb una influència del 30 %).

El període d´inscripció començarà el dilluns 16 d´octubre de 2017 i finalitzarà el divendres 24 de novembre de 2017. En aquesta edició cada centre podrà inscriure, com a màxim, quatre alumnes. La inscripció s´haurà de fer directament al WEB de l´OBC (http://olimpiadadebiologia.cat) i l´haurà de fer el professorat de “Biologia” del centre. A la inscripció s´hi haurà d´indicar la seu on vol participar cada un dels estudiants.

En el web de l´OBC (http://olimpiadadebiologia.cat) trobareu les bases de l’Olimpíada i, a títol d´exemple, algunes de les preguntes de les edicions anteriors.

L´Olimpíada constarà d´una prova teòrica que consistirà en un exercici tipus test de cinquanta preguntes. El/la primer classificat/da de cadascuna de les cinc seus on es disputa la prova teòrica i els quinze alumnes millors classificats a la prova teòrica, un cop descomptats els/les guanyadors/es de cada seu (20 alumnes) podran accedir a la  prova pràctica, la qual consistirà en la resolució de tres exercicis/problemes en què els participants hauran de realitzar o dissenyar experiments senzills, interpretar els resultats i treure’n conclusions, resoldre problemes teòrics, etc. En aquesta edició el contingut a avaluar en les dues proves de l´Olimpíada és tot el temari oficial de la matèria “Biologia” de primer i segon de batxillerat.

Tots els participants rebran un diploma acreditatiu de la seva participació. La qualificació final és la mitjana entre la nota de la prova teòrica i la nota de la prova pràctica. Els tres alumnes amb la qualificació més alta, rebran el diploma corresponent de guanyadors de l´edició 2018, una medalla i un obsequi que determinarà l´Organització. A més, algunes de les universitatscol·laboradores en aquesta edició de l´Olimpíada oferiran al primer guanyador una matricula gratuïta en el primer curs d´alguns graus. Els sis millor classificats podran participar, si ho desitgen, en representació de Catalunya i amb totes les despeses pagades, en la XIII Olimpíada Espanyola de Biologia (OEB), que se celebrarà a Badajoz.

Finalment, us demanem a tots que animeu els vostres alumnes a participar-hi. Segur que els resultarà una experiència molt motivadora i agradable. Som conscients que aquesta activitat només serà possible gràcies a la vostra col·laboració desinteressada i per això us volem donar les gràcies.