FuturEYEzing

ERASMUS+ VIATGE A POLÒNIA

De l’11 al 17 de març, sis alumnes de 3r ESO participants en el projecte Erasmus+ KA219 “FuturEYEzing” i dues professores acompanyants van viatjar fins a Bydgoszcz (Polònia) per a realitzar les activitats d’intercanvi organitzades per l’escola d’aquesta localitat juntament amb alumnes de Suècia i Bulgaria.

Durant aquests dies els alumnes han desenvolupat activitats relacionades amb el tema de “Education, work and Technology”, centrant-nos sobretot en la part d’educació i realitzant activitats i visites per a preparar el tema del treball.

L’objectiu del nostre projecte és entendre com els temes que ens proposat a treballar eren en el passat, observar i analitzar com són el nostre present per a poder predir com seran en el futur o com voldríem que fossin en el futur. Per això, en aquest intercanvi hem treballat l’educació a partir del visionat d’uns vídeos, hem analitzat el seu contingut amb diferents activitats i s’ha escrit una carta per a la Unió Europea com els nostres alumnes voldrien que fos l’escola del futur i cada grup alumnes de les diferents escoles han realitzat presentacions orals per a explicar els sistemes educatius de cada país.

El primer dia, dilluns 12 de març ens vam presentar totes les escoles entre si, vam realitzar activitats d’educació en grups internacionals i vam visitar el president de Bydgoszcz en l’ajuntament de la ciutat en un acte institucional.

El dimarts vam continuar treballant en diferents aspectes de l’educació, vam fer les presentacions orals de cada sistema educatiu. Després vam fer una visita per Bydgoszcz amb una guia turística que ens explicava els edificis, les estàtues, els monuments i llocs més emblemàtics connectant-ho amb la història de la ciutat. Més tard vam visitar el museu del sabó i es van realitzar tallers de sabó i de la historia de la neteja.

El dimecres vam visitar un centre ecològic on vam continuar amb les activitats d’educació i tallers d’observació al microscopi d’insectes, fruits, líquens, fulles, etc. Els alumnes van participar en una activitat de geocatching i orientació que ens van preparar i al voltant d’una foguera vam coure salsitxes, patates i torrar pa.

El dijous vam visitar la ciutat de Torun, la ciutat on va néixer Copèrnic, el seu museu de ciència, el planetarium, la universitat de Copèrnic, la fàbrica de galetes de jengibre…

El divendres els alumnes van treballar en la creació de blogs on van anar escrivint les activitats realitzades durant la setmana. Més tard els alumnes de l’escola polonesa ens van presentar les activitats de teatre en anglès que desenvolupen i una representació i vam poder a partir d’unes presentacions orals conèixer de diferents personalitats poloneses que han destacat en diferents àmbits de la cultura, ciència, moda…  Tots els alumnes van rebre un certificat d’assistència al final de la trobada.

Per acabar vam fer una festa de comiat en una bolera amb ball discoteca amenitzat per un DJ. Ens vam divertir molt i ens vam acomiadar de tots els participants del intercanvi, alumnes i professors.