L’amor en temps de canvi…

Taller de prevenció de violències de gènere…a 3er d’ ESO!

Els darrers dies 30 i 7 de juny de 2017, les tutores de 3er d’ ESO de l’ INS Hug Roger III, Rosa Espot i Anna Arnau, van organitzar un taller alternatiu sobre prevenció de violència de gènere a l’adolescència. L’originalitat del taller roman precisament en la seva capacitat de vincular la perspectiva feminista, l’educació emocional i les arts escèniques. L’estructura del mateix els va permetre, en primer lloc, de ser conscients del seu punt de partida pel que fa a les seves creences, estereotips i idees preconcebudes sobre l’amor romàntic i les relacions de parella. En la primera sessió, l’alumnat es va fer servir de diferents arts escèniques, a saber, el teatre, la mímica, el dibuix, la cançó, entre altres, per expressar i representar allò que ells consideren aspectes positius o negatius de les relacions de parella. En la segona sessió del taller, la Cristina Furió, professora substituta de francès a l’ Institut i promotora del taller, va partir dels coneixements de partida sobre la matèria per sistematitzar-los i relacionar-los en aspectes relatius a les construccions socials de les identitats de gènere i de la sexualitat i per tractar de qüestionar-los. A partir de recursos audiovisuals de la vida quotidiana i de la cultura actual utilitzats com a exemples ja coneguts i de proximitat, es van analitzar les causes i conseqüències de totes aquestes idees de partida per tal de subratllar la delicada línia que existeix entre aquestes creences i els diferents tipus de violències de gènere. Paral·lelament es van exposar alternatives més sostenibles sobre l’amor i les relacions afectives en termes d’igualtat, respecte i salut emocional, amb les quals l’alumnat van poder accedir a referents alternatius d’identitat i interacció social. El taller va acabar amb la intervenció activa d’alumnes que van aportar el seu testimoni sobre les seves pròpies experiències i vivències al voltant d’aquesta polèmica però necessària temàtica.

Us deixem testimoni d’algunes de les fotos de les sessions!

Informa: Cristina Furió

IMG-20170530-WA0002 IMG-20170530-WA0004