Taller i visita a la UAB

Un Salt de Puenting: Un exemple de caiguda amb força no constant

El dimecres 3 de febrer, els alumnes de 1r de batxillerat que cursen la matèria de Física van realitzar una activitat sobre l’estudi d’un salt de puenting estudiant un model i aplicant les noves tecnologies amb una captació automàtica de dades.

Van completar aquesta activitat amb una visita pel campus de la Universitat Autònoma de Barcelona.

La realització d’un salt de puenting en el que el saltador arriba gairebé al terra pot ser una activitat molt emocionant. Cal tenir però en compte certes mesures de seguretat, com que el saltador no pateixi una acceleració massa elevada que pugui afectar la seva salut.

En aquesta pràctica s’investiguen els factors dels que depèn l’elasticitat d’una corda a través de la seva constant de recuperació. A continuació s’estudien les forces que actuen sobre un saltador en els diferents trams que es poden considerar en un salt de puenting predint els gràfics d’aquest moviment i analitzant el salt amb ajut d’un dispositiu experimental. Això ens permet treballar amb un exemple de caiguda en el que la força resultant no és constant.