QUATRE ALUMNES AMB DISTINCIONS A LES PAU

El conseller d’Economia i Coneixement, Andreu Mas-Colell, lliura les distincions als 190 estudiants que van obtenir un Excel.ent a les PAU.

El conseller d’Economia i Coneixement, Andreu Mas-Colell, acompanyat del secretari d’Universitats i Recerca, Antoni Castellà, i del secretari general del Consell Interuniversitari de Catalunya, Claudi Alsina, ha lliurat aquesta tarda les distincions als 190 estudiants que han obtingut una qualificació d’Excel·lent en les proves d’accés a la universitat (PAU) que van tenir lloc els dies 15, 16 i 17 de juny. La nota d’aquests estudiants en la fase general de les proves ha estat igual o superior a 9.

Aquest premi ha suposat una gran satisfacció pel centre ja que 4 alumnes nostres han aconseguit més de 9 en les proves de les PAU. Els guardonats han estat Laura Casas amb 9,2 Adrià Escobet amb 9,15 Laura Villanueva amb 9,1 i Alba Muixí amb 9,0.

Ja l’any passat vàrem rebre una altra distinció amb una alumna de segon de batxillerat que també var aconseguir una nota d’accés a la universitat superior a nou.

A tots ells els donem reconeixement i les seves més sinceres felicitacions per aquests resultats obtinguts, així com també els encoratgem a tirar endavant el seu futur.

Els 190 estudiants distingits han recollit el guardó en un acte que ha aplegat més de 1.200 persones a l’Auditori de Barcelona. Aquest és l’any amb més alumnes distingits des que la Generalitat va crear aquests guardons, el 2001, amb la finalitat de premiar els alumnes que havien obtingut millors resultats en les PAU. Els 22 estudiants amb nota superior o igual a 9,5 han rebut, a més d’una menció especial, un val de 300 euros en material educatiu.

Durant l’acte, el conseller ha encoratjat els estudiants distingits a aprofitar les oportunitats de formació que els oferiran les universitats catalanes que, a la vegada, es beneficiaran del seu talent.

En la seva intervenció, el secretari d’Universitats i Recerca ha volgut destacar el reconeixement públic per part del Govern que suposa l’acte de distincions, que és un“premi al talent i a l’esforç dels estudiants. Tanmateix, Castellà ha recordat als guardonats que siguin també conscients de l’esforç que fa col·lectivament la societat perquè puguin desenvolupar les seves aptituds i els ha demanat que assumeixin el deure moral de retornar en el futur la confiança dipositada.
Durant l’acte de lliurament ha intervingut la poetessa Laia Noguera, que va ser guardonada el 2001 com a millor estudiant en la primera edició de les distincions. La Laia, que va treure un 9,67 a les PAU, és llicenciada en filologia catalana.

Perfil dels guardonats

Pel que fa als estudiants, 72 dels 190 guardonats procedeixen de centres públics, i 118 de centres privats. D’aquests 190, 102 són noies i 88 són nois. I pel que fa a la seva procedència, la majoria d’estudiants pertanyen a la ciutat de Barcelona o les comarques de la seva demarcació.

Distribució del nombre d’alumnes distingits per centre