ELS ESTUDIANTS SUECS ENS TORNEN LA VISITA

L’Institut Guillem de Berguedà ha rebut durant deu dies la visita de 24 alumnes provinents de Vastervik (Suècia).
El motiu de la visita ha sigut un intercanvi que ja va començar a final d’estiu, del 29 d’agost al 8 de setembre, quan 22 alumnes, que actualment cursen 4t d’ESO, van visitar Suècia, acompanyats dels professors Víctor Esgueva i Montserrat Santandreu.

Durant aquests 10 dies, els alumnes suecs han compartit classes i cases amb els nostres alumnes.
Amb aquest contacte es pretén que tots plegats millorin en l’aprenentatge de les llengües estrangeres. A Suècia es va preparar un programa especial de visites culturals a la zona del mar Bàltic. Aquí, s’han organitzat visites culturals per conèixer, de primera mà, el Berguedà i Catalunya. Així, es van fer visites a les mines de Cercs, al Pedraforca, a Queralt, a Barcelona (Sagrada Família i Camp Nou), a Port Aventura. A més de les visites culturals, els joves suecs han fet classes de llengua amb els alumnes de 4t d’ESO i 1r de BAT del nostre institut.
L’estada dels 24 alumnes de Vastervik va finalitzar el dia 5 de novembre amb un sopar de germanor, al mateix institut, amb productes tradicionals de la nostra comarca: vedella, bolets…
Si voleu veure imatges d’aquesta visita, aneu a GALERIA DE FOTOS, Curs 2008-2009.