CAMPUS ITACA 2011

L’Institut Guillem de Berguedà enguany vàrem participar en en el primer torn del Campus Itaca (des del 6 fins al 17 de juny ). Van tenir el goig de formar-hi part els 8 alumnes de 3r ESO: Martí Badia, Ramon Candàliga; Lídia Gabarrós, Núria Pons, Pau Ribera, Arnau Tolosa, Sandra Torrents i Tanit Venturós.
Com cada any, aquest programa ha estat organitzat per l’Institut de Ciències de l’Educació i la Facultat de Ciències de l’Educació de la UAB. Enguany han participat 432 alumnes de diferents instituts de Catalunya que s’han organitzat en tres torns de dues setmanes realitzant un ventall d’activitats diverses i des de diferents àmbits acadèmics. Des de tallers de química, informàtica o matemàtiques, sortides a museus de Barcelona, o activitats lúdiques com DJ, capoeira o teatre, etc.
El Campus Ítaca, el projecte que porta estudiants d’ESO a realitzar estades de dues setmanes a la UAB amb l’objectiu d’engrescar-los a continuar la seva formació a la universitat. Segons els responsables del projecte, és un goig veure com els alumnes aprenen i gaudeixen motivats per tenir un primer contacte a la universitat i, a la vegada es relacionen amb altres joves de 3r d’ESO d’arreu, fan nous amics i desenvolupen tant competències comunicatives, metodològiques com socials.
El divendres dia 17 de juny va tenir lloc a la UAB la cloenda de la VIII edició del programa “Campus Ítaca”.
A l’acte, al qual assisteixen tant els alumnes com les seves famílies, es presentaran els diversos projectes realitzats pels grups d’estudiants: gravació de videoclips, creació de robots, excavacions arqueològiques, producció d’aliments, etc.
Durant les dues setmanes d’estada a la UAB, els 432 estudiants d’ESO que participen al Campus Ítaca realitzen diferents activitats tutelats per docents de la Universitat. Treballen en la resolució de problemes, discutiran sobre temes que els afecten i conviuran amb companys d’entorns socials diversos. A més de realitzar projectes en grup, participen en tallers, debats i concursos de relats, es familiaritzen amb el campus de la UAB i fan sortides a Barcelona per conèixer els museus del centre de la ciutat. Realitzen també activitats ludico-esportives a les instal·lacions del Servei d’Activitat Física (SAF) i diferents activitats culturals: teatre, plàstica, música, dansa…