Escola Verda

L’Institut Gabriela Mistral de Sant Vicenç dels Horts forma part de la Xarxa d’Escoles Verdes de Catalunya.

Actualment, hi ha més de 800 centres que formen part de la Xarxa d’Escoles Verdes. Per donar resposta i suport a aquests centres, va néixer l’any 1998 el Programa Escoles Verdes, un instrument del Departament d’Educació i del Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural amb 3 grans objectius:

• Ajudar els centres a incorporar els valors de l’educació per a la sostenibilitat en tots els àmbits de la vida del centre (currículum, gestió, relacions amb l’entorn, etc.).
  • Promoure la participació i la implicació activa de la comunitat educativa en la millora del seu entorn.
  • Afavorir l’intercanvi entre els centres que comparteixen uns mateixos objectius.

Actualment el centre treballa en diferents aspectes de conscienciació i millora de l’entorn.

Destaca el concurs de les Aules netes i educades, on els alumnes de 1r fins a 3r de la ESO s’involucren en diferents aspectes sobre la cura de l’espai físic i el respecte per l’entorn en el que viuen.

Enguany el concurs començarà el proper 24 d’octubre i els grups de cada nivell hauran de tenir cura del seu espai (l’aula) fomentant les bones pràctiques en l’àmbit de la separació de residus i el respecte pel món físic en el que viuen.

A més d’aquestes valoracions, tots els grups tenen obertes les portes a realitzar diferents activitats de cura i conscienciació pel manteniment de l’entorn que també es valoraran com a punts extres en el concurs.

Logotip 1r ESO                                   Logotip 2n ESO                               Logotip 3r ESO

AQUÍ PODEU VEURE LES CLASSIFICACIONS DEL CURS 22-23

Com a premi aquest 1r trimestre cada grup guanyador de cada nivell tindrà l’oportunitat de gaudir d’un matí d’esbarjo a la ciutat de Barcelona, on arribaran fent servir el transport públic, en un intent d’animar-los a fer servir els transports col·lectius com a medi habitual de transport, i allà cada nivell, tindrà ocasió de visitar algun lloc emblemàtic de la ciutat. Tot gràcies a les aportacions econòmiques de l’AFA del nostre institut, sense els quals, el concurs no es podria realitzar. Els premis del 1r Trimestre són:

1r ESO: Visitar el casc antic de Barcelona i la Fira de Nadal de Santa Llúcia

2n ESO : Visitar el Port de Barcelona i la Fira de Nadal del Port

3r ESO: Visitar els voltants de la Sagrada Família i la Fira de Nadal de la Sagrada Família.