Catan, economia gamificada

Escassetat de matèries primeres, gestió de recursos, intercanvi de béns, monopolis, variacions en el preu de mercat… Tots aquests (i molts d’altres) són conceptes que els alumnes de 4t d’ESO D han treballat mentre jugaven al Catan.

Catan és un joc de taula per a tota la família que s’ha convertit en un fenomen mundial. És un joc que barreja estratègia, astúcia i capacitat per a negociar, en el qual els jugadors intenten colonitzar una illa, Catan, rica en recursos naturals. És un joc on la planificació, la col·laboració i, per descomptat, la diversió són els protagonistes.

Els alumnes d’Economia de 4t d’ESO D, en lloc “d’estudiar la lliçó”, han après a jugar al Catan. I ha estat durant el procés d’aprenentatge del joc i durant la mateixa fase de joc que han demostrat les seves competències en l’àmbit de l’economia.